۲۹۴۹
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
تعداد بازدید : ۳۹۱
جورج برنارد شاو درباره مد گفته است: «مد چیزی جز یک بیماری ساختگی مسری نیست.» با این حال او به احتمال بسیار زیاد نمی دانست که تشبیهی که به کار گرفته واقعا از نظر علمی هم ثابت شده است.

به گزارش فراتیتر، تحقیقات علمی نشان می‌دهد بسیاری از لباس ها و وسایلی که هر روز از آن ها استفاده می کنیم می توانند به معنای واقعی کلمه برای سلامتی ما خطرناک باشند. گن‌های لاغری بسیار تنگی که زنان در گذشته برای باریک نشان دادن کمر خود از آن‌ها استفاده می‌کردند نمونه ای از این حقیقت هستند. با این حال با وجود تحولاتی که در حوزه ی مد رخ داده  و اگرچه لباس‌های امروزی نسبت به گذشته بسیار راحت‌تر شده‌اند اما متاسفانه در قرن بیست و یکم هم بسیاری از لباس‌های روزانه ما خطری جدی برای سلامت ما هستند. در ادامه به معرفی ۷ موردی که پوشیدن آن‌ها برای سلامتی شما خطر بسیار زیادی به همراه دارد، می‌پردازیم.

یک: شلوارهای تنگ و جذب

اگرچه شلوارهای جذب ظاهر بسیار جذابی به اندام شما می‌دهند اما در گردش خون در بدن اختلال ایجاد می کنند. این اختلال می‌تواند در بروز واریس و سلولیت تاثیرگذار باشد. واقعیت این است که این شلوارها جلوی تنفس پوست را می‌گیرند و چون پارچه آن‌ها کاملا به پوست می چسبد، این مشکل بزرگ را ایجاد می‌کنند. ضمن این که پوشیدن شلوارهای جذب می‌تواند باعث رشد موهای زیرپوستی شود. این اتفاق با پوشیدن شلوارهای جذب حتی در نواحی ای از بدن که رشد موی زیر پوستی در آنجا رایج نیست هم رخ می‌دهد.

دو: کفش‌های پاشنه‌بلند

بله کفش‌های پاشنه‌بلند زیبایی و جذابیت خاصی دارند اما بهتر است آن‌ها را برای استفاده روزانه فراموش کنید. پوشیدن کفش پاشنه بلند به کمر درد، پا درد و ورم پاها منجر می‌شود. فراموش نکنید که استفاده از این کفش‌ها می تواند باعث بروز فتق و خمیدگی ستون فقرات باشد. بنابراین بهتر است به طور کلی پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند را فراموش کنید.

سه: کفش‌های کاملا تخت

کفش‌هایی تخت که کف آن‌ها کاملا صاف است، راحت و البته بی‌ضرر به نظر می‌رسند اما به ادعای پزشکان، این کفش‌های تخت می‌توانند صدمات زیادی به بدن شما وارد کنند. چون هنگامی که این کفش‌ها را می‌پوشید، به همه قسمت‌های پا به طور یکسان فشار وارد نمی‌شود. وقتی با این کفش ها راه می روید، شوک وارد شده به پاها به هیچ شکلی جذب نمی‌شود. بنابراین عروق خونی منبسط می‌شوند و خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهند و به مرور زمان، پای فرد نیز تخت می‌شود. پا درد و کمر درد هم از پیامدهای دیگر استفاده از کفش‌های تخت هستند. یک مشکل دیگر که با پوشیدن این کفش‌ها رخ می‌دهد، تغییر شکل پاها و چرخیدن آن‌ها به سمت داخل است که باعث تغییر شکل زانوها و باسن می‌شود.

چهار: عینک آفتابی

عینک‌های آفتابی تنها برای زیباترشدن نیستند بلکه ابزاری ضروری برای محافظت از چشم‌ها در روزهای آفتابی به نظر می‌رسند. با این حال، بهتر است عصرها و صبح‌های زود که خبری از آفتاب ظهرگاهی نیست یا حتی زمانی که نور کافی وجود ندارد از عینک آفتابی استفاده نکنید. چراکه در چنین شرایطی فشار بسیار زیادی به چشم‌های شما وارد می‌شود که متاسفانه ریسک ابتلا به آب مروارید را به شدت افزایش می‌دهد. فراموش نکنید که همیشه باید عینک آفتابی خود را تمیز نگه دارید و قفط از عینک‌هایی استفاده کنید که پرتوهای فرابنفش خورشید را به صورت کامل دفع می‌کنند. عینک‌های معمولی قطعا برای چشم‌های شما خوب نیستند.

پنج: جوراب شلواری

جوراب شلواری یکی از لباس‌هایی است که به راحتی درون کمد زنان و دختران پیدا می‌شود. با این حال اگر زیاد از جوراب شلواری استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید که این احتمال وجود دارد با استفاده از این جوراب‌های بلند سلامتی خود را در آستانه خطر قرار می‌دهید. مواد مصنوعی درون الیاف این جوراب‌ها رطوبت را درون خود نگه می‌دارد و محل مناسبی برای رشد میکروب‌ها است. بنابراین پوشیدن جوراب شلواری باعث ابتلا به عفونت‌های واژینال می‌شود. فراموش نکنید که برخی از انواع جوراب شلواری‌ها روی گردش خون هم تاثیرگذار هستند. یعنی باید منتظر واریس و سلولیت باشید.

شش: کیف‌های سنگین و بزرگ

کیف‌های سنگین و بزرگی که روی دوش قرار می‌گیرند برای بیشتر زنان اهمیت بسیار زیادی دارد. اما واقعیت این است که این کیف‌ها برای سلامت شما مضر هستند. چون وقتی کیف‌ها را به صورت دائمی روی یکی از دوش‌های خود حمل می‌کنید فشار واقعا زیادی به شانه و ستون فقرات شما وارد می‌شود. مسأله ای که می تواند منجر به بیماری‌های گوناگون ستون فقرات شود. واقعیت این است که استفاده از این کیف‌ها تعادل بدن را به هم می‌ریزد. بنابراین گرفتگی‌های عضلانی، مسدودشدن عروق خونی و فشردگی عصب‌ها نیز از عوارض آن است.

هفت: شلوار راحتی

بله باورکردنی نیست اما شلوارهای خانگی هم می‌توانند سلامت ما را به تهدید بیاندازند. شلوارهای راحتی‌ای که خیلی تنگ یا خیلی گرم هستند، باعث رشد انواع باکتری‌ها می‌شوند که به معنای تحریک‌شدن پوست، خارش یا عفونت‌های قارچی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: