۳۰۰۶
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
تعداد بازدید : ۳۰۳
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

بررسی جداول آماری مرکز آمار ایران، حاکی است نرخ بیکاری خراسان جنوبی با چهار درصد و لرستان با ۲۱ درصد به ترتیب کمترین و بیشترین نرخ بیکاری را در بهار ۹۹ به نام خود ثبت کردند.

به گزارش فراتیتر، مرکز آمار گزارشی از نرخ بیکاری در فصل گذشته (بهار ۹۹) را منتشر کرد که براین اساس نرخ بیکاری در این دوره ۹.۸ درصد بود.

بررسی جداول آماری نشان می‌دهد که در این دوره، ۱۷ استان دارای نرخ بیکاری تک رقمی و ۱۵ استان نرخ بیکاری دو رقمی داشتند. پس از خراسان جنوبی (چهار درصد)، استان‌های اردبیل (۶ درصد) و مازندران با (۶.۲ درصد) کمترین نرخ بیکاری و لرستان (۲۱ درصد) و چهار محال و بختیاری (۱۹.۱ درصد) بیشترین نرخ بیکاری را به نام خود ثبت کردند.

تهران به عنوان پایتخت کشور با ثبت ۸.۸ درصد نرخ بیکاری در بین استان‌هایی جای گرفت که دارای نرخ بیکاری تک رقمی بود. بهار امسال نرخ بیکاری در استان تهران نسبت به بهار ۹۸ کاهش ۱.۴ درصدی داشت. 

نرخ بیکاری مناطق شهری در بهار امسال ۱۰۷ درصد و روستایی ۷.۳ درصد بود و نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱.۵ و ۰.۱ درصد کاهش یافته بود.

همچنین در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته، ۸۸۳ هزار و ۶۷۹ نفر از جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در شهرها و ۶۶۸ هزار و ۵۵۰ نفر در روستاها بیکار شدند.

علاوه براین در بهار امسال ۲۲ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۴۴۷ نفر از جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر شاغل و دو میلیون و ۵۰۵ هزار و ۳۳۶ نفر از این جمعیت بیکار هستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: