۳۰۳۰
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
تعداد بازدید : ۲۹۵
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

معاون روابط کار وزیر کار درباره اینکه چه زمانی مصوبه افزایش حق مسکن کارگران در دستورکار دولت قرار می‌گیرد، می گوید: اطلاعی ندارم و خود هیأت دولت اعلام می‌کند.
به گزارش فراتیتر، این روز‌ها بحث تصویب افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران یکی از دغدغه‌های اصلی کارگران شده است. شاید ۲۰۰ هزار تومان رقمی برای این روز‌های هزینه‌های زندگی نباشد؛ ولی به گفته‌ی نمایندگان کارگران در شرایطی که بخشی از کارگران با حذف اضافه کار و کاهش ساعات کاری حقوقشان کاهش یافته است، افزایش ۲۰۰ هزارتومانی حق مسکن می‌تواند کمک خرجی برایشان باشد.  

تیرماه به پایان رسید وبا تعیین نشدن حق مسکن کارگران، پرونده مزد ۹۹ هنوز بسته نشده است. به راستی تأیید افزایش ۲۰۰ هزارتومانی حق مسکن اینقدر برای دولت سخت است که تا کنون آن را تصویب نکرده است؟

 جلسه ۲۹۲ شورای عالی کار در تاریخ ۱۷ خرداد ماه با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد مقرر شد تا حق مسکن کارگران از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان در ماه افزایش  یابد. اجرای این مصوبه منوط به تصویب در هیئت وزیر شد.  

پس از آن در ۳۱ خرداد ماه محمد شریعتمداری، وزیرکار طی نامه‌ای به جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نوشت: به استحضار می‌رساند بر اساس ماده ۲ اصلاحی قانون راجع به طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری مصوب ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی کمک هزینه مسکن برای کارگران مشمول قانون کار سالیانه توسط شورای عالی کار تعیین و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.

در اجرای قانون مذکور شورای عالی کار در جلسه ۲۹۲ مورخ هفدهم خرداد ۹۹ با افزایش کمک هزینه مسکن کارگران از ماهیانه یک میلیون ریال به ماهیانه ۳ میلیون ریال موافقت نموده است لذا خواهشمند است دستور فرمایید متن پیشنهادی زیر با قید فوریت در هیئت وزیران مطرح شود.

هیئت وزیران در جلسه.  به پیشنهاد شورای عالی کار و به استناد ماده ۲ اصلاحی قانون راجع به طبقه بندی مشاغل و برقراری کمک هزینه مسکن کارگری موظف ۱۳۷۰ تصویب کرد کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای تیر ۹۹ مبلغ سه میلیون ریال تعیین می‌شود.

*افزایش ۲۰۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران منتظر مصوبه دولت

 با وجود اینکه این مصوبه از ۳۱ خرداد ماه به دولت فرستاده شده است، اما هنوز تأیید نشده است، نکته جالب این است که معاون روابط کار وزیرکار به عنوان دبیرشورای عالی کار هم خبری درباره زمان تصویب این مصوبه ندارد.  

 حاتم شاکرمی، معاون روابط کار وزارت کار درباره افزایش ۲۰۰ هزارتومانی حق مسکن می‌گوید: مصوبه شورای عالی کار برای افزایش حق مسکن کارگران به تصویب دولت نرسیده، مصوبه شورای عالی کار در واقع ارائه پیشنهاد به دولت است.

وی ادامه می‌دهد: مصوبه افزایش حق مسکن کارگران گرچه در کمیسیون اقتصادی دولت هم تصویب شده و یک جلسه برای آن گذاشته‌اند، اما مصوبه شورای عالی کار و مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت به منزله پیشنهاد تلقی می‌شود و در صورتی که در هیأت دولت تصویب شود، اجرا خواهد شد.  

شاکرمی همچنین در مورد اینکه چه زمانی مصوبه افزایش حق مسکن کارگران در دستورکار دولت قرار می‌گیرد، می‌گوید: اطلاعی ندارم و خود هیأت دولت اعلام می‌کند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به گذشت چهارماه از سال آیا مصوبه افزایش حق مسکن کارگران به ماه‌های قبل هم تسرّی پیدا می‌کند یا نه، بیان می‌کند: همه این‌ها بستگی به مصوبه هیأت دولت دارد که هنوز این مسئله تصویب نشده است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: