۳۰۳۹
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
تعداد بازدید : ۴۰۷
تبریک می‌گوییم؛ شما به شخصی که دوستش داشتید پیشنهادیک قرار عاشقانه را داده‌اید و او پذیرفته است. اما چگونه می‌توانید با این قرار یک رابطه خوب را آغاز کنید؟ نکاتی وجود دارد که باید در نخستین قرار عاشقانه به آن‌ها توجه کنید.

به گزارش فراتیتر، شاید کمی عجیب باشد اما طبیعی است که برای جلب توجه کسی که هنوز به درستی او را نمی‌شناسید، زمان زیادی صرف کنید و برای همه رفتارها، حرف‌ها و کارهای خود برنامه‌ریزی کنید. با این حال این را بدانید که این سرمایه‌گذاری عاطفی زمانی ممکن است به نفع شما تمام شود که رابطه دو نفره شما وارد دورانی شود که آرامش و پیشرفت در زندگی را برای شما به همراه می‌آورد. حتی فکرکردن به این که باید چه رفتاری در یک قرار عاشقانه داشته باشیم هم می‌تواند نگران‌کننده و استرس‌زا باشد. در ادامه می‌توانید با نکاتی علمی و بررسی‌شده آشنا شوید که موفقیت شما در یک قرار عاشقانه را به همراه دارد.

محل مناسبی برای قرار خود انتخاب کنید

محلی که شما برای برگزاری قرار خود انتخاب می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر می‌دانید طرف شما به چه محل‌هایی علاقه دارد یا قرار شما به چه محلی نیاز دارد، شاید بهتر باشد آن‌ها را انتخاب کنید و اگر شناختی ندارید، شاید بهتر است مکانی آرام و خنثی را انتخاب کنید تا یکدیگر را بهتر بشناسید و متوجه بشوید به چه ارتباطی نیاز دارید. آخرین محلی که باید انتخاب کنید،یک رستوران است. به جای رستوران، سینما و مکان‌های شلوغی که نمی‌توانید در آرامش صحبت کنید، شاید بهتر باشد به محل‌های آرامی مانند یک کافی شاپ مراجعه کنید. محیط آرام‌بخش و دوستانه کافه‌ها، بهترین انتخاب برای کسب آرامش و صحبت آن هم بدون هیچ نگرانی و دغدغه‌ای است. فراموش نکنید که با نرفتن به یک رستوران، هزینه زیادی هم برای غذا پرداخت نمی‌کنید و در عین حال می‌توانید زمان بیشتری در کافه حضور داشته باشید.

شلوغی رستوران‌ها نیز برای صحبت افراد درون‌گرا چندان مناسب نیست. به همین دلیل اگر فردی درون‌گرا هستید، شاید بهتر است از آرامش کافه‌ها استفاده کنید.

برای یک گفتگو دو طرفه آماده شوید

اگر از اختلال اجتماعی رنج می‌بریدیا انسانی درونگرا و ساکت هستید شایدیکی از سخت‌ترین کارهای دنیا حاضرشدن در اولین قرار با کسی است که به درستی او را نمی‌شناسید و نمی‌دانید در مورد چه مسائلی باید با او گفتگو کنید. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد اگر قصد دارید با یک خانم در قرار حاضر شوید، سعی کنید موضوعات جالب و ارزشمندی را برای صحبت‌کردن انتخاب کنید و بهتر است که از لودگی و شوخی‌های بی‌مورد هم بپرهیزید. دلیل آن هم این است که زنان جدیت، هوش و فرهنگ مرد را بیشتر از چرب‌زبانی و شوخی‌های کوچک و بزرگ او دوست دارند. یکی از اساتید روانشناسی دانشگاه نورثوسترن با نام دن مک‌آدامز، مجموعه‌ای از سوالات را به صورت یک مقاله تخصصی منتشر کرده و در آن می‌گوید که برای شناخت واقعی آدم‌ها سوالات مهمی وجود دارد. در ادامه می‌توانید تعدادی از این سوالات را بررسی کنید:

  • اگر این شانس را داشتی که یک نفر را در دنیا انتخاب کنی چه کسی را انتخاب و او را به شام دعوت می‌کردی؟
  • ارزشمندترین خاطره زندگی تو چیست؟
  • چه چیزی می‌تواندیک روز عالی را برای تو بسازد؟

می‌توانید سوالات بالا را با ادبیات خودتان مطرح کنید و البته که باید بدانید کلید موفقیت در هر مکالمه‌ای تنها تعامل دوطرفه است؛ به ویژه اگر می‌خواهید طرف مقابل خود را جذب کنید. وقتی طرف مقابل داستانی از زندگی خودش را برای شما تعریف می‌کند و از شما سوال می‌پرسد، به همان شکل به او پاسخ دهیدیا سوالی شبیه به آن را مطرح کنید. این نمونه‌‌ای از یک رفتار مودبانه است که به تداوم و پایداری مکالمه شما کمک شایانی می‌کند.

فراموش نکنید که باید ذهن خود را برای اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی آماده نگه دارید. پیش از حاضرشدن در اولین قرار ملاقات با فردی که دوستش دارید، بهتر است ذهن خود را برای هر رویدادی آماده کنید. وقتی نمی‌توانید روی تاثیر عاطفی متقابل، تفاهم یا جذابیت کنترلی داشته باشید، حداقل از نظر ذهنی آماده‌ چنین اتفاقاتی باشید. اگر زمانی که سر قرار حاضر هستید حس ناشایستگی و مغلوب‌بودن به شما دست می‌دهد، متاسفانه باید بدانید این احساس تا انتهای شب همراه شما است. در چنین شرایطی واقعا مهم نیست که طرف مقابل شما تا چه حد احساسات خودش را نشان می‌دهد و حتی حس ارزشمندی به شما منتقل می‌کند. چون این حس شک‌داشتن به خود و جذابیت خود در درون شما نابود می‌شود و با هیچ تصمیمی هم قابل جبران نیست.

بنابراین قبل از آغاز قرار بهتر است که روی نقاط قوت خود کار کنید و خود را به لحاظ دانش و مهارت پربار کنید. دو محقق آمریکایی به نام‌های کریستین دی نف و ناتاشا برتواس  در مورد نقش خوددلسوزی باورهای جالبی دارند. نف می‌گوید خوددلسوزی سه فاکتور اصلی دارد؛ ۱. دوست داشتن خود در مقابل قضاوت کردن خود ۲. ویژگی‌های خوب در مقابل تنهایی و انزوا ۳. آگاهی در مقابل شناسایی بیش از حد.

نف و برواتس توضیح می‌دهند که چگونه این حس خود تخریبی آثاری باورنکردنی به همراه دارد: خوددلسوزی شامل یعنی بپذیرید که درد، رنج و شکست بخشی از تجربه مشترک انسانی است و نیازمند محبت‌کردن به خود در هنگام مواجهه با درد و کاستی به جای نادیده‌گرفتن آن یا ناراحت‌کردن خویش با انتقاد از خود می‌شود. خوددلسوزی نیازمند در نظرگرفتن یک رویکرد متعادل به احساسات منفی است آن هم به طوری که احساسات نه سرکوب و نه بزرگنمایی شوند. به همین دلیل افکار منفی و احساسات بدون هیچ مانعی توسط تفکر آگاه درک می‌شوند و ذهن‌آگاهی نیازمند آن است که فرد هویت خود را بیش از اندازه به یک پدیده ذهنی یا عاطفی نیازمند نکند و خود را با واکنش‌های مقابله جویانه رنج ندهد.

ذهن آگاهی یا حضور در لحظه، یک حالت ذهنی ممکن بدون جانبداری یا قضاوت است که در آن فرد درک افکار و احساسات خود را همان گونه که هست و بدون سرکوب یا انکار آن درک می‌کند. این نوع از پاسخ، مستلزم تمرکز دقیق و بازبینی احساسات منفی است. حالا همه این نکات وقتی قرار است وارد یک قرار شوید، چه فایده‌ای برای شما دارد؟ این که خود دلسوزی را تمرین کنید تا تجربه قرار قبلی را در ذهن خود یادآوری نکنید و خودتان را نصیحت هم نکنید. پس از آن است که می‌توانید درک کنید چرا هر کسی در زندگی گاهی در روابطش ناموفق بوده و نتوانسته در قرارهای عاشقانه به آنچه می‌خواسته دست پیدا کند.

با این حال بهتر است که به یاد داشته باشید که هرگونه ترس یا دلهره قبل از قرار به این معنی نیست که شما مشکلی دارید بلکه این همان حسی است که همه آدم‌ها در چنین شرایطی تجربه می‌کنند. واقعیت این است که چنین تجربیاتی می‌تواند انسان‌ها را به یکدیگر ارتباط دهد. به عبارت دیگر، قرار گذاشتن گاهی بسیار سخت و دشوار به نظر می‌رسد و گاهی هم ممکن است دردناک باشد. اما فاکتور دردآور واقعی آن است که چنین تجربه‌هایی را به احساسی درونی تبدیل می‌کنیم. به جای سرزنش‌کردن خود، داشتن احساس بی‌ارزشی یا بدبینی نسبت به آینده، بهتر است همه این احساسات منفی را از خود دور کنید و فقط به این یک حقیقت فکر کنید؛ قرار عاشقانه بد و رابطه بد همیشه ممکن است شکل بگیرد. با این حال فراموش نکنید که وقتی یک رابطه خوب پیش می‌رود، بدون شک می‌تواند مسیر زندگی شما را هم تغییر دهد. ترس‌های خود را در آغوش بگیرید و همیشه به خود اجازه دهید برای چیزهای بزرگ امید و آرزو داشته باشید و لحظات شاد و هیجان‌انگیزی را تجربه کنید.

از گذشته بیاموزید

اگر در گذشته قرارهای بد و اشتباهی داشته‌اید حالا باید به این فکر کنید که چه عاملی سبب این مشکلات بوده و از آن‌ها دوری کنید و از اشتباهات گذشته خود درس بگیرید. آیا در قرارهای عاشقانه قبلی، طرف مقابل با شما نامهربان و با بی‌انصافی رفتار کرده است؟ آیا کاری وجود دارد که بتوانید برای تکرارنشدن این اتفاق‌ها انجام دهید؟ باید این حقیقت را بدانید که اتفاق‌های ناگوار زندگی این درس را به ما می‌آموزند که چگونه در آینده درست رفتار کنیم تا دوباره در چنین شرایط ناخوشایندی قرار نگیریم. بهتر است قبل از قرار گذاشتن و حاضر شدن در قرار اول درباره مسائلی مانند رابطه، حسادت و دروغ‌ مقاله‌های متعددی را مطالعه کنید و دانش خود را افزایش دهید.

به رابطه‌های قبلی خود فکر کنید؛ آن‌ها چه حقایقی را درباره شما یادآوری می‌کنند؟ البته فراموش نکنید که قرار نیست خود را سرزنش کنید بلکه قرار است که نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید. وقتی بدانید چه کار و رفتاری اشتباه بوده و به شکست ختم می‌شود، بار دیگر که قرار می‌گذارید می‌توانید با پرهیز از این رفتارها به آینده رابطه خود امیدوارتر باشید.

چگونه خود را معرفی می‌کنید؟

این که شخصیت واقعی خود را قبل و در طول قرار نشان دهید، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر به صورت آنلاین با فردی آشنا شده‌اید و می‌خواهید با او یک قرار داشته باشید حتما پیش از ملاقات حضوری تلاش کنید تا تصویری درست از خود ارائه دهید. عکس، نوشته‌ها، پست‌های شما در شبکه‌های اجتماعی و حتی سبک لباس‌پوشیدن، آراستن و آرایش‌کردن شما، نکات بسیار مهمی را درباره شخصیت شما نمایش می‌دهند. بنابراین اهمیت بسیاری دارد که خود را چگونه معرفی می‌کنید. بنابراین بهتر است که روی تصویری که در حال ارائه‌دادن به دیگران هستید، وسواس زیادی به خرج دهید.

به زبان بدن خود توجه کنید

زبان بدن هم در ارتباط برقرارکردن ارتباط کلامی و غیرکلامی نقش بسیار مهم و موثری دارد. شما با زبان بدن خود می‌توانید مسائلی را مطرح کنید که با زبان و حرف قابل بیان نیستند. شاید جالب باشد بدانید که زبان بدن بلندترین و گویاترین زبان در ارتباط آدم‌ها است. بسیار طبیعی به نظر می‌رسد که گاهی در بیان احساسات خود با صورت، دست و بدن خیلی هم موفق نباشید و فراموش نکنید که این شکست ممکن است برای همه مردم رخ دهد. برای مثال اگر طرف مقابل شما در حال حرف‌زدن است و حرف‌هایی را مطرح می‌کند که برای شما جذابیت دارد شاید بهتر است که به صورت دست‌به‌سینه ننشسته باشید. وقتی او حرف‌های خود را آغاز می‌کند، سر و بدن خود را به سمت او خم کنید چون این حرکت غیرکلامی نشان می‌دهد که شما مشتاق شنیدن حرف‌های او هستید و این حس خوب به طرف مقابل شما نیز منتقل می‌شود.

اگر می‌خواهید بدانید طرف مقابل از شما خوشش آمده یا خیر، به نشانه‌های مهمی توجه کنید. اگر جهت دست، پا یا سر او برخلاف شما بود باید سریعا موضوع صحبت را عوض کنید زیرا این نشانه بی‌علاقگی او است. گفتن اینکه از کسی خوشتان آمده کافی نیست و باید با بدن و حرکات خود نیز این را نشان دهید. شما باید انرژی مثبت خود را به سمت او ارسال کنید.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: