۳۰۶۸
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
تعداد بازدید : ۴۰۸
اجتماعی حوادث

اخبار ویژه

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور گفت: با وجود کاهش تصادفات جاده‌ای طی سال‌های اخیر روزانه ۹۵۰ تا یکهزار نفر بر اثر تصادفات مصدوم و معلول می‌شوند.

به گزارش فراتیتر، مهدی جمالی نژاد روز چهارشنبه در دهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با تاکید بر لزوم توجه به مناسب سازی فضاهای شهری و روستایی برای مصدومان و معلولان ظهار داشت: سال گذشته تعداد تلفات جاده ای به ۱۷ هزار نفر رسید و روزی ۵۰ تا ۶۰ نفر بر اثر این تصادفات فوت می‌شدند و این میزان هم اکنون با برنامه‌ریزی های صورت گرفته کاهش یافته ولی همچنان با حجم زیادی از مصدومان و معلولان مواجه هستیم که برای رفاه آنها باید موضوع مناسب سازی فضاهای شهرها و روستاها در کانون توجه تمامی دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی مثل شهرداری ها و دهیاری ها، ‌ سازمان های مردم نهاد، اصناف و رسانه‌ها بویژه صداوسیما قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در عرصه مناسب سازی همپای اقدامات اجرایی دستگاه‌ها، نیازمند اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و ارایه آموزش های مردمی هستیم که بار اصلی این موضوع بر دوش سازمان صدا و سیماست و انتظار می‌رود این سازمان نظیر انعکاس رویدادهای مرتبط با کرونا در این موضوع هم پررنگ و با برنامه ظاهر شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: به منظور بررسی موضوعات مرتبط با مناسب سازی در استان‌ها و شهرها و تحقق مصوبات ستاد ملی، لازم است ستادهای مناسب سازی استانی و شهرستانی و با حضور تمامی مسوولان بصورت مستمر، هدفمند و بابرنامه و دستورکار مشخص تشکیل و موضوعات را تا حصول نتیجه پیگیری و به وزارت کشور و ستاد ملی گزارش کنند.

وی با اشاره به گزارش دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در خصوص اعطای نشان دسترس پذیری در موضوع مناسب‌سازی در سه رتبه طلایی، نقره ای و برنزی به ساختمان‌ها و اماکن دولتی و عمومی، گفت: باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای قرارگرفتن موضوع ارزیابی فضاهای اداری و عمومی در جشنواره شهیدرجایی انجام شود تا نمونه های موفق این عرصه به افکار عمومی معرفی شود.

رییس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با اشاره به داوطلب شدن شهرهای یزد و اردکان به عنوان پایلوت شهر بدون مانع و پیشنهاد رییس سازمان بهزیستی مبنی بر معرفی یک شهر یا شهرستان در هر استان در این موضوع گفت: شهرها و شهرستان‌های متقاضی باید برنامه‌ها و طرح‌ها و برنامه زمان بندی اقدامات مورد نظر خود را در یک بازه زمانی کوتاه، مثلا سه ساله، با در نظر گرفتن اینکه این طرح‌ها از لحاظ مالی خودکفاست به ستاد ملی ارسال کنند تا هرچه سریعتر ارزیابی و تعیین تکلیف شود.

جمالی نژاد با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در این موضوع هم سیاستگذار و هم مجری است، ابراز امیدواری کرد که در جلسه ستاد ملی که به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل می شود، ‌موضوعات اصلی مرتبط با این وزارتخانه مطرح، نهایی و بصورت مصوبه به دستگاه‌ها ابلاغ شود تا سطح خدمات در حوزه مناسب سازی در امور شهرسازی و معماری، رعایت ضوابط در ایستگاه‌های راه آهن و فرودگاه‌ها و ساختمان‌های دولتی و آموزش‌های دست اندرکاران عرصه ساخت وساز و ... ارتقا یابد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: