۳۰۷۳
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
تعداد بازدید : ۲۵۷
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

سفیر کشورمان در لبنان ضمن اعلام آمادگی برای دیدار با نخست‌وزیر این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده انجام تبادلات تجاری با لبنان با لیره است.

به گزارش فراتیتر، محمد جلال فیروز نیا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان در گفت‌وگو با شبکه المنار  تاکید کرد: ایران آماده انجام تبادلات تجاری با لبنان به ویژه در زمینه فرآورده‌های نفتی با لیره است.

وی گفت: من با مسئولان لبنانی دیدار می کنم و آماده دیدار با حسن دیاب، نخست وزیر این کشور  و انجام هر اقدامی که همکاری‌های ما را گسترش دهد و به لبنان کمک کند، هستم.

فیروزنیا خاطرنشان کرد: امروز فرصت برای همکاری‌های بیشتر فراهم شده است و ما امیدواریم که این امر انجام شود و لبنان نیز آمادگی آن را داشته باشد.

سفیر کشورمان در ادامه گفت: ما آماده هستیم که در تمامی زمینه‌ها به لبنان کمک کنیم اما هم‌زمان نمی‌خواهیم این کشور را در تنگنا قرار دهیم زیرا طرف‌هایی هستند که از انجام این همکاری‌ها ممانعت می‌کنند. پروژه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم با آن‌ها به لبنان کمک کنیم؛ پروژه‌هایی در زمینه کشاورزی، صنعت، برق، دارو و بخش‌های مختلف اقتصادی که لبنان به آن‌ها نیاز دارد.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران علیرغم تحریم‌ها پیگیر حمایت از دولت و ملت لبنان در تمامی زمینه‌های نفت و برق و غیره است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان گفت: آمریکا نه تنها کمک نمی کند بلکه از کمک های دیگر کشورها نیز ممانعت می‌کند.

وی تاکید کرد: ایران در کنار دولت و ملت لبنان خواهد ایستاد و دائما در کنار مقاومت باقی خواهد ماند و اگر اسرائیل امروز هرگونه حماقتی علیه مقاومت مرتکب شود ضربه هایی سخت تر از گذشته خواهد خورد. ما با تمام امکانات سیاسی و اقتصادی در کنار مقاومت خواهیم ایستاد.

فیروزنیا خاطرنشان کرد: درواقع آمریکا تلاش می‌کند که با تمام قدرت از تحریم‌های وضع شده  علیه ایران استفاده کند و می خواهد از طریق این فشارها میان جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت فاصله ایجاد کند اما ما در کنار مقاومت لبنان و فلسطین خواهیم ایستاد و هرچقدر فشارهای آمریکا افزایش یابد حمایت های ما از محور مقاومت افزایش خواهد یافت.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: