۳۰۹۷
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
تعداد بازدید : ۳۴۹
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

تهران - ایرنا - رییس جمهوری در آیین افتتاح طرح های ملی وزارت نیرو در استان هرمزگان بابیان اینکه در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ۷۴ درصد مردم شهرها از آب بهداشتی برخوردار بودند و امروز این رقم به ۹۹.۹ درصد رسیده است، گفت: در آغاز پیروزی انقلاب ۲۷ تصفیه‌خانه در کشور داشتیم و امروز با اقداماتی که تا پایان سال صورت می‌گیرد ۱۶۷ تصفیه خانه خواهیم داشت؛ یعنی تصفیه‌خانه‌های کشور بیش از ۶ برابر نسبت به قبل انقلاب است.

به گزارش فراتیتر، رییس جمهوری در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نیرو در استان هرمزگان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: روز بسیار خوبی برای همه ما و برای مردم بسیار عزیز استان استراتژیک هرمزگان  است که از تنگه بسیار مهم هرمز حفاظت می کنند و این استان است که با بنادر مهم کالاهایی که باید به کشور وارد شود یا حتی به سایر کشورها در مناطق شمالی کشور ایران و همچنین برای صادرات کالاهایی نقش بسیار اساسی و مهمی را ایفا می کند. 

وی افزود این استان در همه زمینه ها  از جمله صنعت، تولید بنزین و پالایشگاه های بسیار مهم و مردم بسیار خوب و وفادار و مرزدار اعم از شیعه و سنی که در کنار هم هستند، دارای اهمیت استراتژیک است.

روحانی  ادامه داد:  نکته مهم اینکه جاسک به زودی به بندر بسیار مهم صادراتی نفت تبدیل می‌شود و بنابراین جایگاه آن نیز روز به روز جایگاه رفیع تر و مهم تری خواهد بود، در اینجا می‌خواهم از همه دست اندرکاران وزارت نیرو و همه سرمایه‌داران و کارآفرینان در بخش خصوصی و شرکت‌های وابسته به دولت، بخش عمومی غیردولتی و همه کارگران، مهندسین، طراحان و کسانی که ما را در همه زمینه ها خودکفا می سازند تشکر و سپاسگزاری می کنم.

رییس جمهوری با بیان اینکه در بخش‌های مختلف تصفیه آب و آبرسانی به روستاها، بخش فاضلاب و نیروگاه‌ها و امروز نیز آب شیرین کن ها، کار بزرگ و  عظیمی صورت گرفته است، گفت: مردم ما توجه کنند که در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ۷۴ درصد مردم شهرها از آب بهداشتی برخوردار بودند و امروز این رقم به۹۹.۹ درصد رسیده است.

وی افزود: کار بسیار بزرگی انجام گرفته و مردم شهرستان‌های ما از آب بهداشتی برخوردار هستند در روستاها هم حرکت بسیار خوبی انجام شده است، در تصفیه خانه ها هم در آغاز پیروزی انقلاب ۲۷ تصفیه‌خانه در کشور داشتیم و امروز با اقداماتی که تا پایان امسال صورت می‌گیرد ۱۶۷ تصفیه خانه تا پایان سال ۹۹ خواهیم داشت؛ یعنی تصفیه‌خانه‌های کشور بیش از ۶ برابر نسبت به قبل انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد:  امسال حدود ۱۲ تصفیه‌خانه افتتاح می شود و تا پایان سال نیز ۳۰ تصفیه خانه دیگر افتتاح خواهد شد، سال آینده نیز در شش ماهه اول امیدواریم ۸۳  تصفیه خانه افتتاح خواهد شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: