۳۱۰۶
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : ۴۴۷
فرهنگ و هنر کتاب

تیتر یک خبر ویژه

یک شرکت آمریکایی به مناسبت دویست و پنجاهمین سالروز تولد «بتهوون» رمانی گرافیکی از مهمترین رویدادهای زندگی این آهنگساز مطرح آلمانی منتشر می‌کند.

به گزارش فراتیتر، شرکت زد تو کامیکس (Z2 Comics) نوامبر امسال (آبان-آذر ۹۹) رمان گرافیکی سمفونی آخر: گلچینی از زندگی بتهوون (Final Symphony: A Beethoven Anthology) را روانه بازار می‌کند.

این رمان که در همکاری با گروه موسیقی یونیورسال تهیه شده، داستان زندگی لودویگ فان بتهوون را روایت می‌کند و در آن چند هنرمند مشهور در سطح جهانی از رویدادهای مهم زندگی این آهنگساز مطرح یاد خواهند کرد. این کتاب در کنار یکی از جامع‌ترین مجموعه آثار بتهوون یک ماه پیش از ۲۵۰ همین سالروز تولد وی، منتشر می‌شود.

جاش فرانکل ناشر کمپانی زد تو کامیکس در این‌باره می‌گوید: بتهوون آهنگساز برخی از مشهورترین آهنگ‌های تاریخ زمین است. البته که انتشار آثار هنرمندان معروف معاصر فوق‌العاده هیجان‌انگیز است اما این که این فرصت را داشته باشیم تا از زندگی یکی از هنرمندان افسانه‌ای تاریخ، کتاب مصور منتشر کنیم، مایه مباهات است. بیشترین تلاش خود را به کار بستیم تا با کنار هم قرار دادن آنچه از نظر ما خواندنش برای علاقمندان به موسیقی در هر سنی لازم بود، این فرصت را گرامی بشماریم.

رمان گرافیکی سمفونی آخر: گلچینی از زندگی بتهوون به قلم براندن مونت‌کلر (Brandon Montclare) نوشته خواهد شد و طراحی روی جلد آن نیز طرحی از دیوید مک (David Mack) است. اسامی هنرمندانی که تصویرگری این رمان را برعهده خواهند داشت متعاقبا اعلام خواهد شد.

بتهوون موسیقی‌دان و آهنگساز شهیر آلمانی در قرن هیجده و نوزده میلادی بود که با وجود ناشنوایی آثار قابل توجهی را در زمینه موسیقی برجای گذاشت. وی در ۲۶ مارس ۱۸۲۷ در حالی که تنها ۵۶ سال سن داشت، در اثر نارسایی کبد درگذشت.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: