۳۱۰۸
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
تعداد بازدید : ۲۸۶
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

عضو کمیسیون شوراهای مجلس از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا ، خبر داد.
به گزارش فراتیتر، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌های شهر و روستا خبر داد و گفت:در جلسه اخیر کمیسیون کلیات طرح مذکور به تصویب رسید و برای بررسی کارشناسی به کارگروه ویژه ارجاع شد.

وی در توضیح مهم‌ترین محور‌های طرح اصلاح قانون انتخابات شورا‌های شهر و روستا، بیان داشت: تایید صلاحیت کاندیدا‌ها در انتخابات شورا‌ها بر عهده نمایندگان است که نمایندگان همه کاندیدا‌ها را تایید صلاحیت می‌کنند چرا که اگر این کار را نکند ممکن است اقوام و طایفه کاندیدای شورای شهر در انتخابات مجلس به وی رأی ندهند و اصطلاحا تعارض منافع وجود دارد.

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس ادامه داد: در این طرح تأیید صلاحیت از نمایندگان گرفته شده و این وظیفه به عهده کمیسیون ملی انتخابات گذاشته شده است که ۳ تن از اعضای شورای نگهبان، ۲ نفر از قوه قضائیه و ۳ تن از نمایندگان مجلس در این کمیسیون عضویت دارند.

ابوترابی با اشاره به بخش دیگری از این طرح، اظهار داشت: اعضای شورا‌های شه و روستا که می‌خواهند پست به این مهمی را در دست بگیرند، متأسفانه از قوانین اولیه مربوط به کار خود اطلاعی ندارد لذا آزمونی از قوانین اولیه از آن‌ها اخذ می‌شود که قبولی در این آزمون نیز یکی از شروط تأیید صلاحیت این کاندیدا‌ها است.

نماینده نجف آباد در مجلس اضافه کرد: نکته بعدی این است که وقتی اعضای شورا‌های شهر انتخاب می‌شوند رها شده و نظارت چندانی بر عملکرد آن‌ها نیست که با این طرح قرار شده نظارت مستمری بر عملکرد آعضای شور‌های شهر و روستا در زمان ۴ سال خدمتشان وجود داشته باشد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: