۳۱۴۱
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
تعداد بازدید : ۲۹۷
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

سخنگوی وزارت امورخارجه در سفر به اردبیل از اخطار به کره جنوبی در مورد پول های بلوک شده ایران خبر داد.

به گزارش فراتیتر، سخنگوی وزارت امور خارجه در سفر به اردبیل برنامه های مختلفی را مبنای کار خود قرارداد واز مرزاستان اردبیل باکشور آذربایجان هم بازدید کرد.

سید عباس موسوی در نشست خبری با اصحاب رسانه  به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد و به دیدار امام جمعه اردبیل رفت  و نشستی با فعالان بخش خصوصی برگزار و از بقعه شیخ صفی  الدین اردبیل بازدید کرد.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و مقاومت برخی دشمنان در مقابل طرح شکایت ایران اظهار داشت: ‌طبیعی بود که ‌در مقابل طرح شکایت این درباره ترور شهید سلیمانی،‌ مقاومت ‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه از روز اول حادثه در وزارت امور خارجه تیمی برای پیگیری تشکیل دادیم تا ابعاد مختلف پرونده را بررسی کنیم، افزود: نامه اعتراضی به سازمان ملل متحد ارسال شد و با دستگاه قضایی ابعاد مختلف پرونده بررسی شد و نیاز بود با برخی مقامات عراق همکاری و رایزنی داشته باشیم.

موسوی به تشریح وضعیت دارایی‌های ایران در کره جنوبی پرداخت و با بیان اینکه دولت اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است، گفت: در صورت عدم نتیجه‌گیری از فعالیت‌های دیپلماسی و تداوم حمایت از یاغی‌گری‌های آمریکا ضمن احضار سفیر کره جنوبی، مطالبات قانونی ایران را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور به موضع‌گیری دولت در مورد اقدام اخیر،کره جنوبی و مسدود کردن دارایی‌های ایران در این کشور اشاره کرد و گفت: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است آزادسازی دارایی‌های ملت ایران در کره جنوبی است که به واسطه فروش نفت، پول حاصل شده است و مقامات کره جنوبی باید هرچه سریع‌تر نسبت به آزادسازی دارایی‌های ملت ایران اقدام کنند که بخواهد در این خصوص موضع‌گیری کرده و یا اعمال نفوذ کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با بیان اینکه تمام تحریم‌های ایران توسط آمریکا، نامشروع، یکجانبه و غیرقانونی است، به روابط موجود بین آمریکا و کره جنوبی اشار کرد و گفت: رابطه ارباب-رعیتی آمریکا و کره جنوبی به خودشان مربوط است و به ما ربطی ندارد ولی باید کره جنوبی در معامله خود با ایران صادق باشد و به تعهدات خود در این زمینه باید عمل کند.

وی گفت: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است اخذ کامل دارایی ملت، نهفته در خاک کره جنوبی است که به‌واسطه فروش نفت پول حاصل شده و لازم است آنها را به طرق مقتضی و در سریع‌ترین زمان اموال ایران را آزاد کنند.

موسوی  به اقدامات وزارت خارجه در خصوص بلوکه‌‌شدن دارایی‌های ایران در کره جنوبی اشاره کرد و گفت: سفرهای بین مقامات دو کشور از  سفرا و وزرا گرفته تا رؤسای بانک مرکزی، همه مقامات درگیر این موضوع هستند و اخیرا  هم رئیس‌جمهور دستور صریح دادند برای اعاده پول‌های ایران از کره جنوبی، راه‌های قانونی و حقوقی دولت به‌کار گرفته شود تا با رایزنی‌های صورت‌گرفته نتایج لازم حاصل شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور به طرح شکایت ایران در مجامع رسمی نیز اشاره کرد و گفت: در صورت عدم نتیجه‌گیری از فعالیت‌های دیپلماسی و تداوم حمایت از یاغی‌گری‌های آمریکا توسط دولت کره جنوبی ضمن احضار سفیر این کشور، مطالبات قانونی ایران را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

موسوی اظهار داشت: نفوذ و تاثیرگذاری دولت و ملت ایران در دنیا دشمنان این کشور را ناامید کرده و کشور ایران کشوری تاثیرگذار در تمامی حوزه‌ها در دنیاست.

وی با اشاره به اینکه چون ملت و دولت کشور نگاه آرمانی دارند و به همین دلیل مرکز توجه بسیاری از کشورها به ویژه آمریکا هستند، ‌افزود: اگر کشور بی‌خاصیتی بودیم بی‌شک مرکز توجه کسی نبودیم و به این اندازه دشمنان در پی زمین زدن ما نبودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه وحدت و هم‌گرایی کشورهای همسایه می‌تواند دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل را دور کند،‌ اضافه کرد: در حال‌حاضر مراودات خوبی بین ایران و کشورهای همسایه وجود دارد.

موسوی تصریح کرد: هرچه قدر ملت‌ها و دولت‌ها به هم نزدیک باشند بی‌شک شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

وی گفت: اولویت اساسی باتوجه به شرایط فعلی روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است و در این زمینه برنامه‌ها و اقداماتی مدنظر بوده و انجام گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید به مرز ایران و آذربایجان و مرزی بودن استان اردبیل اظهار کرد: مراودات خوبی با کشور آذربایجان وجود دارد و باید از این ظرفیت در راستای رونق اقتصادی کشور به ویژه استان اردبیل استفاده کنیم.

موسوی افزود: مطالبات و خواسته‌هایی را نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل داشتند که عملیات بذخی آغاز شده و برنامه‌ریزی برای تحقق برخی مطالبات در دستور کار است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: