۳۱۵۱
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
تعداد بازدید : ۳۹۴
ورزشی فوتبال

تیتر یک خبر چرخشی

وزیر ورزش و جوانان گفت: تمام سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به مردم می‌رسد و دولت هیچ سهمی را از این ۲ باشگاه برای خود نگه نمی‌دارد.

به گزارش فراتیتر، «مسعود سلطانی‌فر» این اظهارات را در سفر استانی به خراسان جنوبی مطرح کرد و افزود که دولت و رییس جمهوری بر خصوصی شدن ۲ باشگاه تاکید دارند و از طرفی ورود استقلال و پرسپولیس به بورس رونق آن را افزایش خواهد داد.

وی اظهار داشت: برای خصوصی شدن زمان زیادی را صرف مذاکره و توافق با دولت و نهادهای مختلف اختصاص دادم و  امروز این واگذاری با اجماع و نظر موافق  رییس جمهوری، دولت و تمامی نهادهای مرتبط به طور  تخصصی و با کمترین خطا توسط سازمان‌های مسوول صورت می‌گیرد.

وزیر ورزش اطمینان داد که ورود استقلال و پرسپولیس به بورس، رونق آن را افزایش خواهد داد و کسب و کارهای این بخش بواسطه هواداران میلیونی رشد زیادی خواهد کرد.

سلطانی‌فر ادامه داد: با این روند هم سودآوری آنها افزایش می‌یابد و هم بسیاری از مشکلات مدیریتی و مسایل سال‌های گذشته این ۲ تیم تکرار نخواهد شد.

در راستای اجرای بند «ه» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۸ به منظور واگذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال،  پیش‌تر جلسه‌ای با حضور «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان، ریاست سازمان بورس و فرابورس برگزار و مقرر شد که اعضای هیات مدیره ۲ باشگاه با محوریت معاونت حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌ها، کارگزار بورس را بعنوان مشاور جهت پذیرش در فرابورس و تعیین قیمت‌گذاری ۵ درصد و برطرف نمودن تمامی موانع اقدام کنند.

در این جلسه از معاون سازمان بورس هم دعوت شد تا نسبت به معرفی چندین کارگزار مطرح به اعضای هیات مدیره ۲ باشگاه و مدیران عامل آن‌ها اقدام و پس از مشورت اعضای هیات مدیره نسبت به عقد قرارداد با آن کارگزار اقدام کنند.

در صورت تبدیل سهام به عام با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان خصوصی‌سازی در راستای اصلاح اساسنامه شرکت در حال انجام است. ضروری است هیات مدیره مصوبه لازم را برای تبدیل سهام به وزارت اعلام  کند تا با تایید مقررات مصوبه مجمع فوق‌العاده اخذ شود.

هیات مدیره ۲ شرکت نسبت به انعقاد قرارداد نهاد مالی با کارگزاران مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار با هماهنگی معاونت حقوقی ظرف یک هفته اقدام می‌کنند تا کارگزار بعد از بررسی، مدارک و مستندات با تصریح موانع و مشکلات پیشنهاد لازم را ارائه نماید و سپس اقدام لازم را انجام دهد.

قیمت‌گذاری شرکت‌ها، چه بِرَند و چه شرکت در صلاحیت سازمان خصوصی‌سازی است که این امر مستلزم انعقاد قرارداد با مشاور یا کارگزار است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: