۳۱۶۷
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
تعداد بازدید : ۳۷۵
اجتماعی بهداشت

اخبار ویژه

معاون بهداشت وزارت بهداشت از ارائه خدمات جدید ۴۰۳۰ به شهروندان تهرانی خبر داد.

به گزارش فراتیتر، علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره خدمات جدید ۴۰۳۰ به شهروندان تهرانی توضیح داد و گفت : ما امروز از مرکز مشاوره ۴۰۳۰ بازدید داشتیم که کمک بسیار شایانی از ابتدای این بیماری داشته است. بیش از ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تماس از سوی این مرکز پاسخ داده شده است.  

وی در ادامه بیان کرد: این مرکز یکی از بازوهای اصلی ما در غربالگری مرحله اول کرونا بوده است.

رییسی گفت: از این به بعد مردم می‌توانند در تماس با ۴۰۳۰ ضمن اینکه همه سوالات خود را بپرسند،‌ در زمینه‎های سلامت روان،‌ تغذیه،‌ سالمندان و زنان باردار مشاوره‌ دریافت کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: به عنوان مثال افراد می‌توانند با فشردن دکمه ۴ راهنمایی شوند تا در هر منطقه‌ای که هستند،‌آدرس نزدیک‌ترین مرکز خدمات سرپایی ۱۶ ساعته را دریافت کنند.

وی افزود: اگر چنانچه نیاز باشد از این افراد تست گرفته می‌شود و همچنین آزمایش کرونا به صورت اختصاصی انجام خواهد شد و اگر نیاز باشد پزشکان ما این افراد را مراکزی که مختص بستری است ارجاع خواهند داد.

رییسی گفت:‌ مردم به جای مراجعه مستقیم به بیمارستان‌ها با این شماره تماس بگیرند زیرا بیمارستان‌ها همه مرکز آلودگی بیماری است و ممکن است افراد آلوده شوند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ستاد اجرایی فرمان امام به وزارت بهداشت خیلی کمک کرد از تهیه ماسک و شیلد تا خدمات ۴۰۳۰ که صورت گرفت، که بهتر است مردم بدانند که تماس با ۴۰۳۰ کاملا رایگان است.

وی ادامه داد: درخواست ما از همه‌ی استان‌ها و شهرهای کشور این است که نکات بهداشتی را رعایت کنند تا این زنجیره کوتاه‌تر شود.

رئیسی در پایان گفت: مردم وقتی با این شماره تماس می‌گیرند از آنجا که به سیستم وزارت بهداشت وصل می‌شود، راهنمایی خواهند شد و براساس همان دستورالعملی که به فرد داده می‌شود، روند درمان بررسی می‌شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: