۳۱۷۳
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
تعداد بازدید : ۳۴۶
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از مصوبه هیئت دولت برای ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرکات خبر داد.

به گزارش فراتیتر، غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در حاشیه نشست ستاد هماهنگی روابط اقتصادی وزارت امور خارجه در تشریح جزئیات این نشست، گفت: یکی از محورهای مورد بررسی، سفر وزیر امور خارجه به عراق و سفر آینده نزدیک نخست وزیر عراق به ایران بود. همچنین مسائل اقتصادی فی مابین و حساسیت‌هایی که وزارتخانه‌های مختلف درباره همکاری‌های اقتصادی با عراق دارند، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بحث مشکلات ایران خودرو و سایپا در کشورهایی که نمایندگی دارند، با محوریت بحث عراق و سوریه در دستورکار جلسه امروز بود؛ امیدواریم بتوانیم بخشی از این مشکلات را حل و فصل کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تصریح کرد: وزارت امور خارجه آمادگی دارد تا حقوق ایران خودرو و سایپا را در همه کشورهایی که نمایندگی دارند، استیفا کند. این استیفای حقوق به طور ویژه در چارچوب و با موافقت نامه‌هایی که بین ایران و آن کشورها وجود دارد، خواهد بود.

انصاری در پاسخ به سوالی درباره مشکلات دو خودرو ساز ایرانی در خارج از مرزها، اظهار داشت: بعضی از مشکلات مطرح شده به روابط بین دو کشور مربوط می‌شود،  مثلا مشکلاتی که در مرزها وجود دارد، بعضی از مرزهای برای روزهای محدودی باز هستند و درخواست خودروسازان بود که مرزها مدت زمان طولانی تری در هفته باز باشند، تا بتوانند با سرعت بیشتری کالاهای خودشان را به کارخانه هایشان برسانند.

وی افزود: یکی از این دو کشور مورد اشاره، محدودیت‌هایی برای رساندن قطعات و تولید خودرو در آن کشور ایجاد کرده است که باید از راه دیپلماسی مسائل را دنبال کنیم و ببینیم مشکل کجاست.  این کشور اعلام کرده است، تولید خودرو در اولویت شان نیست و ما باید ببینیم علی رغم موافقت نامه‌های موجود چه مشکلی در این زمینه وجود دارد.

معاون دیپلماسی وزیر امور خارجه از مصوبه هیئت دولت برای ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرکات خبر داد.

انصاری اظهار داشت: این هشتمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی بود که برگزار شد و موضوعات مختلفی مورد بحث قرار گرفت که یکی از آن‌ها موضوع قرارداد بین ایران و چین بود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر بحث حضور معاون اول رئیس جمهور در جلسه قبل این ستاد بود؛ ارزیابی درباره این حضور و مصوبات صورت گرفت که در واقع برنامه ستاد برای ماه‌های آینده است.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه عنوان کرد: موضوع سومی که بررسی شد، بحث گمرکات بود؛ نگرانی‌هایی که بابت کالاهای رسوب شده در گمرک وجود داشت که مطرح شد. خوشبختانه خبر مصوبه دولت که ترخیص این کالاها را تسریع می‌کند توسط نماینده وزارت صمت مطرح شد که من فکر می‌کنم، این بخشنامه کمک بزرگی به تخلیه گمرکات از کالاهای رسوب شده می‌کند.

انصاری با بیان اینکه این خبر خوب جلسه امروز بود، اظهار داشت: امیدواریم که این مصوبه هر چه زودتر اجرایی شود، چرا که می‌تواند کمک بزرگی به تامین کالاهای مورد نیاز مردم کند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: