۳۱۷۶
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
تعداد بازدید : ۳۸۱
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر ویژه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تاکید کرد که ایران همواره آماده گفت‌وگو با همه کشورهای منطقه است و هیچ راه حلی جز گفت‌وگو برای حل و فصل سوء تفاهم‌ها و اختلافات وجود ندارد.

به گزارش فراتیتر، سید عباس موسوی که همراه با وزیر امور خارجه کشورمان به عراق سفر کرده است در بغداد اظهار داشت که در خصوص عربستان هم ما بارها تلاش و سیاست اصولی و ثابت خود را اعلام کردیم و این بستگی به دولت و مقام های این کشور دارد که چگونه و با چه دیدگاهی به پیشنهاد ما برای همکاری و گفت‌وگوهای منطقه ای پاسخ دهند.

وی گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره با این شرایط آماده گفت‌وگو و همکاری با همه کشورهای منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری ها و حل و فصل مسائل منطقه ای آماده گفت و گو با همسایگان است، به ایرنا گفت که ایران همواره خواهان ثبات، امنیت و آرامش در منطقه است.

موسوی در مصاحبه با ایرنا تاکید کرد که هیچ راه حل جایگزینی به جز گفت و گو برای حل و فصل مسالمت آمیز سوء تفاهم ها و اختلاف ها وجود ندارد و معتقدیم که راهکاری دیگری در این باره موثر واقع نخواهد بود.

وی ادامه داد که با وجود این شرایط جمهوری اسلامی ایران همواره بر گفت‌وگو میان کشورهای منطقه به دور از دخالت های بیگانگان اعتقاد دارد و یگانه راه ثبات و بازگشت امنیت، حتی رونق اقتصادی منطقه را همکاری و هم افزایی منطقه ای می دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیان کرد برای جمهوری اسلامی ایران، منطقه قوی و مقتدر اهمیت دارد؛ اگر منطقه ای قوی داشته باشیم، کشورهای مقتدر داریم و به طور قطع می توانیم با یکدیگر همکاری کنیم.

موسوی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همچنان به رویکرد گفت‌وگو و همکاری اعتقاد دارد.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: