۳۱۸۳
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید : ۲۹۱
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر چرخشی

سرپرست وزارت صمت اظهار داشت: در بخش کالاهای اساسی، نزدیک به 4 میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد و بدون وقفه کالاهای داخل تامین می‌شود البته اولویت ما با تولید داخل است و تنها کسری خود را از آن جبران می‌کنیم.
به گزارش فراتیتر، حسین مدرس خیابانی در جلسه هماهنگی برای تنظیم بازار گفت: مقوله بازار هم برای مردم و هم برای دولت بسیار مهم است. خوشبختانه بازاری‌ها از جنس مردم هستند و دغدغه آرامش بازار را دارند و به آن کمک می‌کنند. نباید فراموش کرد که ما با افرادی کار می‌کنیم که مردمی‌ترین نهاد اقتصاد هستند.

وی ادامه داد: دولت تحت هر شرایطی ارز کالا‌های اساسی را تامین می‌کند و مقرر شده است ترخیص و انتقال این کالا‌ها از بنادر و گمرک سرعت بگیرد. البته تصمیم اخیر ستاد هماهنگی اقتصاد به این موضوع کمک می‌کند.

مدرس خیابانی افزود: در بخش کالا‌های اساسی، نزدیک به ۴ میلیون تن کالا در بنادر و گمرکات کشور وجود دارد و بدون وقفه کالا‌های داخل تامین می‌شود البته اولویت ما با تولید داخل است و تنها کسری خود را از آن جبران می‌کنیم.

سرپرست وزارت صمت خاطرنشان کرد: بازار و نوع رفتار آن در معیشت مردم تاثیرگذار است و امیدواریم به تکانه‌های موجود که منشأ آن‌ها خارج و تحریم‌های ظالمانه آمریکا است، تاثیر کمتری بر زندگی مردم داشته باشد.

در ادامه این نشست، محمدرضا کلامی در مورد برخورد با احتکارکنندگان کالا گفت: برخی از عرضه‌کنندگان با احتکار از عرضه امتناع می‌کنند و ما از مردم خواستاریم که حتما این موضوع را در قالب اطلاع‌رسانی آگاهی دهند تا شورای کنترل نظارت پیگیری کند. این شورا در تمام استان‌ها تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: نکته مهم و اساسی این است که ما در چهار ماه در پنج قلم بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ تن کالا ترخیص کردیم که بیش از ۳ میلیون آن در بنادر موجود است و مقرر شده که ترخیص شوند. همچنین تجار و بازرگانان در صورت تمایل می‌توانند برای ترخیص، ارز لازم را دریافت کنند و حاضریم ارز آن را در عرض سه ماه در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

وی افزود: همچنین در گروه کالایی ۲ بیش از ۶ میلیون تن کالا ترخیص داشتیم که اولویت ویژه در آن با مواد اولیه تولید است که بیشتر آن با ارز اشخاص ترخیص می‌شود.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: