۳۲۱۸
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
تعداد بازدید : ۳۰۴
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

یک عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس در جریان بررسی بسته‌های اقتصادی هماهنگی‌های لازم را با دولت خواهد داشت تا در نهایت این بسته‌ها قابلیت اجرا داشته باشند.

به گزارش فراتیتر، بهروز محبی اظهار کرد: بعد از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی، مجلس در حال بررسی بسته‌هایی است که مورد اتفاق نمایندگان بوده است و مباحثی که در کمیسیون‌ها مطرح می‌شود این است که این بسته‌ها باید قابلیت اجرا داشته باشد. لذا نیازمند هماهنگی با دولت است تا موانعی که آنها به عنوان مجری می‌بینند نیز به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی معمولا در جلسات کمیسیون‌ها حضور می‌یابند و در مورد پیشنهادات مجلس اظهار نظر می‌کنند. این امر کمک می‌کند که طرح‌های که از مجلس بیرون می آید قابلیت اجرا داشته باشد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرحی در مورد اختصاص کارت الکترونیک به اقشار آسیب پذیر گفت: این طرح در کمیسیون بودجه مورد توجه قرار گرفته و در راستای این است که برای دهک‌های نیازمند کالاهای اساسی را فراهم کنیم.

محبی با اشاره به پیگیری طرح مالیات بر خانه‌های خالی در کمیسیون اقتصادی گفت: ساماندهی سامانه اسکان و املاک در جریان بررسی این طرح در حال پیگیری است و مباحث دیگری هم مطرح است که مثلا محدودیت‌هایی ایجاد شود، این که کسی چند هزار واحد آپارتمان داشته باشد در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و موجب شده نوع نگاه به مسکن به عنوان کالای سرمایه‌ای باشد که این برای تولید فاجعه است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس قطعا به مرور در بخش‌های دیگر هم وارد خواهد شد تا بتواند این فضای التهابی را ترمیم کند. مثلا در حوزه ارز کشور ما با وجود تحریم‌ها شرایط ویژه‌ای دارد اگر چه راه‌هایی هم است از جمله این که صادرات باید در دستور کار قرار گیرد. متاسفانه کالاهایی مثل زعفران است که صادرات آن مورد توجه قرار نگرفته است اینها مواردی است که روی آنها کار می‌شود و ان شاءالله به زودی اتفاقات خوبی می‌افتد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: موضوع دیگری که در حال پیگیری است بازگشت طلب ایران از برخی از کشورها در قبال صادرات نفت، برق و گاز است. ایران یک کشور ایزوله نیست و به واسطه مرزهای گسترده و همسایگان می‌تواند این فضا را بشکند که البته پیشبرد این امر نیاز به نگاه جهادی دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: