۳۲۳۸
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
تعداد بازدید : ۳۶۶
اجتماعی حوادث

اخبار ویژه

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دلیل بروز حادثه در کلینیک سینا اطهر، تغییر کاربری واحد مسکونی به کلینیک پزشکی، بدون رعایت الزامات ایمنی مهمترین ریشه این حادثه بود.

به گزارش فراتیتر، «حاتم شاکرمی» در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی در کلینیک سینا اطهر افزود: عدم رعایت ماده ۸۷ قانون کار از دیگر دلایل این حادثه بود.

در ماده ۸۷ قانون کار آمده است که اشخاص حقیقی و حقوقی که بخواهند کارگاه جدیدی احداث کنند و یا کارگاه‌های موجود را توسعه دهند، مکلف هستند، در ابتدا برنامه کار و نقشه‌های ساختمانی و طرح‌های مورد نظر را از لحاظ پیش‌بینی در امر حفاظت فنی و بهداشت کار، برای اظهار نظر و تایید به وزارت کار و اموراجتماعی ارسال کنند. وزارت کار و امور اجتماعی موظف است نظرات خود را ظرف مدت یک ماه اعلام کند. بهره‌برداری از کارگاه‌های مزبور منوط‌به رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای ماده ۸۷ قانون کار توسط مراجع صادر کننده مجوز ساخت و پروانه بهره‌برداری، اضافه کرد: با توجه به مکاتبات انجام شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با دیگر دستگاه‌های اجرایی، توجه بیشتر به مقوله ایمنی در کار برای پیشگیری از بروز حوادث مشابه الزامی است.

حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی تهران و دهم تیرماه رخ داد و موجب مرگ ۱۹ نفر و مصدومیت ۱۴ نفر شد.

معاون روابط کار وزیر تعاون تاکید کرد: استانداردسازی وسایل حفاظت فردی و نقش اساسی آن در سلامت نیروی انسانی دارد و بر این اساس در راستای اجرای ماده ۹۰ قانون کار برای اولین بار در کشور ۲۴۰ قلم تجهیزات ایمنی و حفاظت فردی با مشارکت مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت، سازمان استاندارد کشور و سایر مراکز علمی و دانشگاهی کشور احصا شد.

وی افزود: احصای این اقلام می‌تواند در ارتقای سلامت کارگران در محیط کار اثر گزار باشد و در استفاده از این تجهیزات، اطمینان بیشتری در سالم و استاندار بودن آنها ایجاد کند.

شاکرمی اظهارداشت: نظارت بر استفاده صحیح از این تجهیزات ایمنی یکی از وظایف کارفرمایان، مسئولین ایمنی و کمیته‌های حفاظت فنی واحدهای تولیدی و صنعتی است که باید به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار گیرد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ و عدم برگزاری دوره های آموزش ایمنی، گفت: اولین سامانه آموزش مجازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار با مشارکت کانون انجمن صنفی مسئولین ایمنی کشور راه اندازی و در سه استان به صورت آزمایشی اجرایی شده که در هفته آینده در تمام نقاط کشور عملیاتی می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: