۳۲۵۵
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
تعداد بازدید : ۳۰۳
فرهنگ و هنر هنرهای تجسمی

تیتر یک خبر ویژه

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری از راه‌اندازی سایت فروش آثار هنری برای هنرمندان سراسر کشور خبر داد و گفت: حدود ۸۰ درصد مبلغ فروش آثار به هنرمند تعلق می‌گیرد و مابقی، برای پست آثار، تبلیغات، قاب و ... هزینه می‌شود.
به گزارش فراتیتر، سیدمسعود شجاعی طباطبایی (مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری) با اشاره به آنکه این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از هنرمندان با معضل ارائه آثار و برپایی نمایشگاه و فروش آثار و به تبع آن مباحث اقتصادی روبه رو شده‌اند، گفت: باتوجه به آنکه حوزه هنری ۳۰ مرکز استان دارد و هنرمندان در مراکز استان‌ها بسیار فعال هستند از این رو یکی از دغدغه‌های امسال ما، بحث اقتصاد هنر است. امیدواریم بتوانیم در فضای مجازی کار‌های موثری انجام دهیم. از این رو درصدد طراحی سایتی برآمدیم که بتوانیم امکان فروش آثار هنری از سراسر ایران را فراهم کنیم. این فروش به صورت آنلاین و آفلاین خواهد بود.

او ادامه داد: در تهران گالری برای نمایشگاه آثار هنرمندان اختصاص خواهد یافت تا افرادی که علاقمند هستند آثار را از نزدیک ببینند این امکان را داشته باشند. درعین حال این امکان به صورت آنلاین نیز فراهم خواهد بود. البته آیین‌نامه جدیدی برای فروش آثار تدوین شده که بیشترین حق فروش به هنرمند می‌رسد و در واقع می‌توان گفت حدود ۸۰ درصد مبلغ فروش آثار به هنرمند تعلق دارد و مابقی برای پست آثار، تبلیغات، قاب و ... هزینه می‌شود.

به گفته شجاعی طباطبایی، این سایت فروش آثار هنری با بیش از ۵۰۰ اثر که بیشتر آن‌ها در حوزه نقاشی، نقاشیخط، نگارگری، خوشنویسی است تا پایان مردادماه سال جاری راه‌اندازی خواهد شد و آثاری در سه رنج قیمتی در آن به فروش می‌رسد. در این میان هنرمندان جوان آثار خود را با قیمتی کمتر از یک و دو میلیون تومان ارائه می‌کنند. هنرمندان پیشکسوت نیز آثار خود را با قیمت بالاتری ارائه خواهند داد و گروه سوم مجموعه‌داران هستند که آثار آن‌ها قیمت خود را خواهد داشت.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در ادامه از گشایش موزه انقلاب تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های مدیریت جدید حوزه هنری راه اندازی موزه انقلاب است. این موزه در ۳ فاز گشایش خواهد یافت. در کوتاه‌مدت از امکانات حوزه هنری بهره گرفته خواهد شد. در میان مدت از امکانات فضا‌های دیگر و در بلندمدت، کار عمرانی اساسی مدنظر است. درحال حاضر مکان‌هایی برای موزه انقلاب در نظر داریم که به زودی اعلام خواهد شد.

او درخصوص برگزاری سوگواره عاشورایی و برنامه‌های مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری برای ماه محرم گفت: گنجینه بسیار بزرگی با موضوعات عاشورایی در حوزه هنری نگهداری می‌شود. قصد داریم آثاری که طی سال‌های گذشته در سوگواره عاشورایی خلق شده‌اند را با هم افزایی با سایر نهاد‌ها در سطح شهر به نمایش بگذاریم. در این خصوص با برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها به نتیجه رسیدیم تا بتوانیم برخی از این آثار اعم از پوستر‌ها و آثار مفهومی و چیدمان را در سطح شهر و ادارات به نمایش بگذاریم. بیشتر تمرکزمان را برای برگزاری جشنواره هنر‌های جوان گذاشته‌ایم.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: