۳۳۰۷
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۳۹۰
تیم فوتبال پرسپولیس با کسب پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان به سریعترین قهرمانی تاریخ فوتبال باشگاهی ایران رسید و برای اولین بار به چهار قهرمانی متوالی رسید.

به گزارش فراتیتر، تیم فوتبال پرسپولیس ساعت ۲۰:۴۵ امشب جمعه به مصاف نفت مسجد سلیمان در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال رفت که با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید و قهرمان لیگ شد.

علی علیپور (۳۹) و مهدی عبدی (۵۸) برای پرسپولیس و حسین ابراهیمی (۷۱- پنالتی) برای نفت مسجد سلیمان گلزنی کردند.

نفت میزبان که ترسی از صدرنشینی پرسپولیس نداشت از سرعت هافبک‌های خود نهایت استفاده را برد تا بتواند اولین موقعیت خطرناک این بازی را در دقیقه ۹ ایجاد کند اما نفتی‌ها نتوانستند دروازه رادوشوویچ را در همان ابتدای بازی باز کنند.

در ادامه باز هم بازیکنان نفت بودند که با پاس‌های کوتاه و بلند خود توانستند نبض بازی را در اختیار گرفته و با نفوذهای هافبک‌های کناری خود و سرعت احمد الجبوری برای مدافعان پرسپولیس دردسر ایجاد کنند.

احمد الجبوری در دقیقه ۲۴ ضربه‌ای زیبا را به سمت دروازه پرسپولیس زد اما رادو با واکنش خود مانع از گلزنی این بازیکن شد.

پس از این صحنه، شاگردان یحیی گل محمدی به سرعت خود افزودند تا بتوانند از کناره‌ها با سانترهای مهدی شیری و بشار رسن علی علیپور را صاحب موقعیت کنند که این تاکتیک پاسخ داد و سرخ‌ها در دقیقه ۳۹ با ضربه سر دقیق علیپور به گل رسیدند.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که پرسپولیس توانست توپ و میدان را در اختیار بگیرد و خیلی زود گل دوم خود را توسط مهدی عبدی به ثمر برساند.

پس از این گل، تیم میزبان کمی تهاجمی‌تر از قبل شد تا بتواند با سانتر از جناحین دروازه رادو را تهدید کند. نفت مسجدسلیمان در نهایت توانست در دقیقه ۷۱ روی خطای هند سیدجلال حسینی صاحب پنالتی شده تا حسین ابراهیمی بتواند دروازه رادو را پس از مدت‌ها کلین شیت باز کند.

برد امشب سرخپوشان باعث شد تا این تیم قهرمانی زودهنگام خود در نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران را جشن بگیرد.

پرسپولیس با این قهرمانی تبدیل به نخستین باشگاه فوتبال ایران شد که در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر موفق به کسب چهار قهرمانی متوالی شده است.

پوکری که با ۶۲ امتیاز در ۲۶ بازی به اسم سرخ‌ها ثبت شد تا بازیکنان پرسپولیس نشان دهند بدون برانکو ایوانکوویچ و با هدایت یحیی گل محمدی هم می‌توانند جشن قهرمانی بگیرند؛ جشنی که زودتر از سه فصل گذشته گرفته شد تا آنها سریع‌ترین جام را هم به اسم پرسپولیس بزنند.

تیمی که فصل را با گابریل کالدرون آغاز کرد و با سرمربی آرژانتینی خود توانست در نیم فصل اول هم صدرنشین بماند اما اختلافات او با مدیرعامل وقت پرسپولیس مانع از ادامه حضورش در این تیم شد. یحیی هم پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره از شهرخودرو جدا شد تا هدایت تیمی را بر عهده بگیرد که با آن برای اولین بار طعم قهرمانی در لیگ برتر را بچشد.

یحیی در حالی با این تیم به قهرمانی رسید که سرخ‌ها در نیم فصل دوم تمام بازی‌های خود را غیر از تساوی در دربی پایتخت با پیروزی پشت سرگذاشتند تا این تیم با رسیدن به قهرمانی زودهنگام در لیگ برتر، رکوردهای زیادی را جابجا کرده باشد.

پوکری که باعث شد تا پرسپولیس باز هم رنگ زرین جام را سرخ نگه دارند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: