۳۳۱۴
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
تعداد بازدید : ۳۰۲
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

رییس جمهوری گفت: مردم ایران در این دو سال و چند ماه مقابله با تحریم و پنج ماه مقابله با ویروس کرونا نشان داده دارای توان و قدرت کافی برای مقابله و ایستادگی در برابر فشارها هستند و به زانو درنمی‌آیند.

به گزارش فراتیتر، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» صبح امروز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیش از پنج ماه است که مردم با ویروس خطرناک کرونا مواجه بودند و وارد ماه ششم شدیم. بیش از دو سال و دو ماه هم است که مردم با تحریم شدید آمریکا مواجه بودند که وارد دومین سال و سومین ماه شدیم.

وی با بیان اینکه ماه‌ها و سال‌های بسیار سختی برای مردم عزیز و بزرگوار ما سپری شده است، اظهار داشت: مردم مشکلات اقتصادی در این سال‌ها داشته و تجربه کرده بودند. بحث‌هایی هم برای بهداشت و سلامتی برای مردم ایجاد شد و تکلیف مردم برای فاصله اجتماعی مشکلات اجتماعی و عاطفی ایجاد می‌کند که مردم باید تحمل کنند.

رییس‌جمهور ادامه داد: وقتی می‌گوییم عروسی باشد ولی مراسم پرجمعیت نباشد، مردم مشکلات عاطفی دارند. وقتی می‌گوییم عزا باشد ولی مراسم عزا نباشد، مردم در سختی و فشار قرار می‌گیرند.

به گفته روحانی، مردم ایران در این دو سال و چند ماه و در این پنج ماه برای مقابله با ویروس کرونا نشان داده دارای توان و قدرت کافی برای مقابله و ایستادگی در برابر فشارها هستند و به زانو درنمی‌آیند. اگر ۱۰ فشار دیگر هم وارد شود و بخواهد مردم را از مسیر درست خارج کند، مردم با تعاون و همکاری، هر مشکل بزرگ را سهل و آسان می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه به دو عنصر مهم نیاز داریم، تصریح کرد: عنصر نخست، امید به آینده است. یاس باید از بین برود. اگر یاس جامعه را فرا بگیرد، موفقیتی در کار نخواهد بود بنابراین باید همواره به آینده به عنوان روز فرج و گشایش همیشه امیدوار هستیم و می‌دانیم دیر یا زود، آینده با حق است. عنصر دیگر هم تدبیر، حسابگری و برنامه‌ریزی درست برای عبور از مشکلات و سختی‌ها است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز کادر درمان، از یک سمت و کادر تولید از سمت دیگر، کادر توزیع، جابجایی و حمل کالا و کادر فرهنگی و... همه دست به دست هم دادند، خاطرنشان کرد: اگر یکی از این کادرها نبود، نمی‌توانستیم پیش برویم. اگر کادر تولید نبود و برای خرید ماسک، تجهیزات پزشکی و دارو از خارج خرید کنیم، اولا به ما نمی‌دادند و بعد هم معلوم نبود پس از چه مدت زمانی و با چه قیمت گرانی و امروز و فردا کردن، آن را به ما بدهند.

روحانی افزود: اگر ماسک ان۹۵ را به ما نمی‌دادند، ما نداشتیم و نیاز به سفارش دادن داشتیم، و کشوری که سفارش داده بودیم، یک ماه عقب می‌انداخت، چه مشکلاتی در کشور ایجاد می‌شد.

وی با بیان اینکه همه کادرهایی که باید در صحنه باشند، همه مسئولیت خاص و سنگین خود را برعهده گرفتند، ابراز داشت: علیرغم تحریم و گرانی، مشکلات حاد و بحرانی آنچنانی را شاهد نیستیم و دولت در حد توان کمک می‌کند. هرچه به فکر ما، وزرا، قوا و نیروهای دیگر می‌رسد، را انجام داده‌ایم.

رییس‌جمهوری با اشاره به طرح‌های دولت درباره تامین اجاره خانه مستاجران اظهار داشت: در همین ایام کرونا دو طرح مهم برای اجاره و مستاجرین آوردیم؛ یک طرح برای آن بود که اجاره‌بها از چقدر بیشتر نباشد و هفته قبل هم تصویب کردیم یک وام ارزان قیمت به مستاجرین بدهیم و برای افرادی که در شهرهای بزرگ و کوچک هستند این ودیعه را از بانک‌ها با یک نرخ ارزان قیمت ۱۳ درصد دریافت کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: