۳۳۸۸
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
تعداد بازدید : ۴۰۵
اقتصادی جهان

اخبار ویژه

قیمت نفت که چند هفته‌ای را با ثبات نسبی پشت سرگذاشته حالا با توجه به نگرانی‌های جهانی مبنی بر شیوع دوباره کرونا، ‌ با کاهش قیمت همراه است.

به گزارش فراتیتر، قیمت نفت با اجرای توافق کاهش تولید روند نزولی خود را پایان داد، ‌هر چند هفته‌ها زمان لازم بود تا از میانه کانال ۲۰ دلاری تا قیمت‌هایی بالاتر از ۴۰ دلار در هر بشکه برسد.

با این حال همچنان ریسک‌هایی مانند عدم رعایت سهمیه تولید و از آن مهمتر، افزایش ذخیره نفت در جهان، ‌ باعث شد تا قیمت‌ها توان افزایش بیشتر را نداشته باشند و در کانال ۴۰ دلاری تثبیت شوند.

در آن سوی میدان نیز کاهش عرضه نفت احتمال سقوط قیمت‌ها را کاهش داده بود.

در مجموع این عوامل قیمت نفت را با نوسانی اندک ثابت نگه داشت، اما حالا با زمزمه‌های شیوع گسترده کرونا در سراسر جهان، ‌ نگرانی‌ها نسبت به کاهش تقاضا بیشتر شده است. نگرانی که می‌تواند دوباره شیب قیمت‌ها را نزولی کند.

کرونا در جهان همچنان می‌تازد و در تازه‌ترین خبرها از ویتنام گرفته تا اروپا و آمریکا، ‌ تعداد مبتلایان رو به افزایش است و دولت‌ها به فکر بازگرداندن محدودیت‌ها هستند.

دولت‌های اروپایی سفرهای هوایی را کاهش داده‌اند و در اغلب این کشورها، ‌ مسافران به مدت دو هفته در قرنطینه قرار می‌گیرند.

این مسائل باعث شده تا آینده تقاضا برای نفت خام در ابهام باقی بماند. موضوعی که فشار مضاعفی بر قیمت نفت وارد کرده است.

با توجه به آن، ‌ قیمت نفت برنت امروز ۰.۴۶ درصد پایین آمد و به قیمت ۴۳ دلار و ۱۴ سنت به فروش رسید. نفت شاخص آمریکا نیز ۰.۴۴ درصد کاهش را تجربه کرد و ۴۱ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: