۳۴۰۱
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید : ۳۸۱
اجتماعی بهداشت

اخبار ویژه

رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت گفت: هدف از تولید داروهای کرونا جلوگیری از قاچاق و ورود این داروها به بازار سیاه است.

به گزارش فراتیتر، سید سجاد رضوی رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره وضعیت تولید داروهای فاویپیراویر و رمدسیویر به عنوان داروهای درمان کرونا گفت : این دارو ها در خیلی از کشورها هنوز به عنوان درمان قطعی شناخته نشده اند؛اما بنابر نیاز به مصرف این دارو در کشور، سازمان غذا و دارو تولید این دارو را در کشور آغاز کرده اند. مصرف این داروها منوط بر تاییدیه پزشکی برای بیماران در شرایط متفاوت است و باتوجه به هزینه های این داروها، در صورت قرار گرفتن در پروتکلهای درمان وزارت بهداشت، سازمان های بیمه اقدام به پوشش هزینه های این داروها خواهند کرد.

وی افزود: هدف از این اقدام، جلوگیری از قاچاق و ورود این داروها به بازار سیاه است. موارد مصرفی این دارو به زودی اعلام خواهد شد. اما این دارو همچنان مورد تایید قرار نگرفته است. مراحل درمان در بیمارستان های دولتی پذیرنده بیماران کرونایی، کاملا رایگان است و مردم تحت پوشش کامل بیمه هستند.

رضوی درباره تولید و مصرف قلم انسولین گفت: با توجه به آمار، مصرف قلم انسولین در کشور بسیار افزایش داشته و با توجه به این موضوع  تولید این دارو در کشور آغاز شده است. با تفاوت ارزی بالای موجود ، این دارو به خارج از کشور قاچاق می‌شد که با اقدام به تولید آن، امیدواریم این مشکل برطرف شود.

وی همچنین در رابطه با داروهایی که تحت پوشش بیمه نیستند گفت: تلاش سازمان بیمه بر تحت پوشش قرار دادن داروهای اثر بخش و تولید داخل آنها در داخل کشور است اما ما مسؤولیتی در قبال داروهای تولید داروهای خارجی نداریم. اگر داروهای تولید داخل کشور دارای کیفیت کافی نباشند، هرگز تولید نمی‌شوند پس داروهای تولید کشورمان با داروهای خارجی در کیفیت قابل رقابت هستند. در حال حاضر داروهای ضروری و گران قیمت اکثرا تحت پوشش بیمه می باشند.

رضوی، رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت همچنین در خصوص انجام تست کرونا در مراکز 16 ساعته گفت: برخی از بیماران علائم بالینی و قابل تشخیص کرونا را دارند و نیاز به انجام تست ندارند؛ اما درصورت مشاهده موارد مشکوک، انجام تست کرونا در این مراکز کاملا رایگان است.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: