۳۴۲۳
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
تعداد بازدید : ۳۸۴
دیوار سبز بزرگ را بیشتر بشناسید؛
ما در دورانی زندگی می‌کنیم که تغییرات اقلیمی هر روز نگران‌کننده‌تر می‌شود اما به نظر می‌رسد پروژه‌هایی مانند دیوار سبز بزرگ هم وجود دارند که بشریت را امیدوار می‌کنند.

به گزارش فراتیتر، منطقه‌ای به عرض ۸۰۰۰ کیلومتر در بیابان‌های آفریقا با کاشت درختان گوناگون در برابر تغییرات اقلیمی، بیابان‌زایی و گسترش خشکسالی مقاومت می‌کند؛ این همان خبری است که در دنیای امروز به آن نیاز داریم اما آن طور که باید شنیده نمی‌شود. این پروژه می‌تواند زندگی مردم آفریقا را برای همیشه تغییر دهد و دوران جدیدی در این قاره تاسیس کند. در حالی که تا امروز تنها حدود ۱۵ درصد از پروژه دیوار سبز بزرگ تکمیل شده اما به شکلی باورنکردنی زندگی مردمان مناطق بیابانی بخش‌هایی از آفریقا را دگرگون کرده است و شاید نشان می‌دهد که می‌توانیم به آینده مبارزه با تغییرات اقلیمی خوشبین باشیم.

ایده اصلی یک دیوار سبز بزرگ به اواسط قرن بیستم باز می گردد. جایی که یک جنگل‌بان و فعال محیط زیست انگلیسی به نام ریچارد سنت بارب بیکر آن را ارائه کرد و البته که طرح او تا سال ۲۰۰۷ فرصتی برای اجراکردن نداشت. پس از چندین سال، حالا می‌توانیم به نتایج آن با دقت بیشتری نگاه کنیم.

تاکنون۴۰ میلیون هکتار از مناطق بیابانی آفریقا با کمک این پروژه زنده شده‌اند و با تولید۵۰۰.۰۰۰ هزار تن دانه غلات همراه بوده‌اند که در حقیقت برای تامین غذای بیشتر از ۲.۵ میلیون انسان کافی است. اگر این پروژه با سرعتی که آغاز شده دنبال شود، می‌تواند به منبع درآمدی ارزشمندی برای برخی از فقیرترین کشورهای آفریقایی باشد و حتی زندگی را به بیابان‌های این منطقه بازگرداند.. باتوجه به جزئیاتی که منتشر شده دیوار سبز بزرگ بیشتر از ۱٫۹۲۷٫۴۲۱٫۹۷۵ هکتار از بیابان‌های آفریقا را شامل می‌شود که محل زندگی بیشتر از۲۳۲ میلیون آفریقایی است. این پروژه نه تنها برای محیط زیست جذاب به نظر می‌رسد بلکه زندگی و اقتصاد شهروندان ۱۱ کشور آفریقایی را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

دیواری در آفریقا که کره زمین را نجات می‌دهد

هزاران نفر از ساکنان این منطقه به کاشت درختان این پروژه طولانی‌مدت کمک می‌کنند اما در هر شرایطی تکمیل آن بیش از یک دهه زمان نیاز دارد. به همین دلیل هم افرادی که در این پروژه مشغول به کار هستند از امنیت شغلی طولانی‌مدت استفاده می‌کنند که این سیاست می‌تواندبه کاهش مهاجرت از آفریقا نیز کمک شایانی داشته باشد. اما این دیوار بزرگ تغییرات بزرگی در آفریقا ایجاد می‌کند:

حل مشکل بیابان زایی، فرسایش خاک و خشکسالی

بازیابی حدود ۸٫۶۸۷ مایل مربع از زمین‌های بایر در مناطق خشک آفریقا و با هدف کشاورزی

ایجاد سیستم‌های پایدار در مناطق صحرا و ساحل آفریقا و با کمک منابع طیبعی

جذب۲۵۰ میلیون تن کربن که در مبارزه با تغییرات اقلیمی و آلودگی آب و هوا بسیار مهم است

بهبود باورنکردنی شرایط زندگی منطقه با ایجاد۱۰ میلیون شغل

ایجاد امنیت غذایی برای بیش از ۲۰ میلیون نفر

دیواری در آفریقا که کره زمین را نجات می‌دهد

هدف این دیوار بزرگ آن است که در سال ۲۰۳۰ و با کاشت آخرین درخت منطقه‌ای به وسعت باورنکردنی۲۴۷٫۱۰۵٫۳۸۱ هکتار را از بیابان‌های نابودشده به دشت‌های سرسبز تغییر کاربری دهد. برای رسیدن به این هدف، باید هر سال بیشتر از ۱۰ میلیون هکتار از این مناطق درختکاری شود. شاید جالب باشد بدانید وقتی که این پروژه به پایان برسد، دیوار سبز بزرگ به بزرگ‌ترین ساختار زنده روی کره زمین تبدیل می‌شود و دنیایی بهتر برای نسل‌های آینده می‌سازد. شاید آن روزها بتوانیم دیوار سبز بزرگ را به عنوان پدیده عجیب جدید دنیا به لیست عجایب هفتگانه اضافه کنیم.

 

 

منبع: برایت‌ساید

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: