۳۴۲۵
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید : ۳۹۳
اقتصادی ایران

اخبار ویژه

مدیرعامل دفتر هوشمندسازی و فناوری نوین شرکت توانیر اظهار داشت: اکنون ۲۷ استان در محدوده قرمز و زرد مصرف برق قرار دارند،
به گزارش فراتیتر، هادی مدقق با بیان اینکه ما پنچ هزار و ۵۸۱ مگاوات مدیریت مصرف برق داشته‌ایم اظهارداشت: ۵۰ درصد بار شبکه مربوط به مشترکین خاگی است که عمدتا نیز وسایل سرمایشی هستند.

وی افزود: از مردم تقاضا داریم که همکاری و مصرف برق را مدیریت کنند درجه حرارت کولر‌های گازی را روی ۲۴ و کولر‌های آبی را روی دور کند قرار دهند تا بتوانیم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل دفتر هوشمندسازی و فناوری نوین شرکت توانیر با اعلام اینکه اکنون ۲۷ استان در محدوده قرمز و زرد مصرف برق قرار دارند، خاطرنشان کرد: از ساعت ۱۲ تا ۱۸ مصرف برق به اوج می‌رسد در این شش ساعت از مردم تقاضا داریم که رعایت کنند و وسایل غیرضروری مثل اطو و لباسشویی را در غیر این شش ساعت استفاده نکنند.

مدقق با بیان اینکه ۲۳ هزار مگاوات مصرف برق مربوط به وسایل سرمایشی است، یادآور شد: از مردم می‌خواهیم وسایل سرمایشی را روی دمای آسایش تنظیم کنند و در ساعت ۱۲ تا ۱۸ مصرف خود را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: بخش صنعت، کشاورزی و اداری طبق تفاهم‌نامه‌هایی که امضا شده همکاری می‌کنند از ادارات نیز تقاضا داریم لوازم سرمایشی را بعد از ساعات اداری خاموش کنند البته ما با کنتور‌های هوشمند وضعیت را رصد می‌کنیم و به مشترکینی که همکاری نداشته باشند تذکر می‌دهیم.

این مقام مسئول در شرکت توانیر درباره طرح تعویض کولر‌های قدیمی و جدید گفت: یکی از دلایل مصرف بالا لوازم سرمایشی است که راندمان پایین دارند که البته به دلیل مشکلات گمرکی و کاهش توان خرید مردم امکان خرید ندارند اگر کولر‌ها در ا ستان‌های گرمسیر با راندمان مناسب تعویض شوند پیش بینی می‌شود ۳۰ درصد کاهش مصرف انرژی و بار را داشته باشیم.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: