۳۴۴۰
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۴۴۲
ورزشی فوتبال

تیتر یک خبر ویژه

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان گفت: فدراسیون برنامه‌ای برای تیم ملی فوتبال زنان ندارد و تا زمانی که از بلاتکلیفی خارج نشود ما هم اردویی نخواهیم داشت.

به گزارش فراتیتر، «سارا قمی» اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم شهرداری بم بازیکنان خوبی را جذب کرده و چندین سال آنان را در کنار خود دارد، پیش‌بینی می‌کردیم که قهرمان این فصل از لیگ برتر شود. از طرف دیگر وچان کردستان نیز بازیکنان خوبی جذب کرد و توانست بالا بیاد.

وی افزود: تیم هیات فوتبال البرز که امسال در آن حضور داشتم نیز برای نخستین مرتبه در لیگ برتر حضور داشت و خیلی خوب ظاهر شد. در این فصل با بدشانسی چندین بازیکن مصدوم و محروم داشتیم. تنها یک گلر در تیم حضور داشت که متاسفانه از بازی هفتم لیگ برتر مصدوم شد و او را از دست دادیم. در پنج دیدار دروازه‌بان نداشتیم که سبب شد،  نتوانیم نتیجه بگیریم و جایگاه خوبی نیز در جدول رده‌بندی نداشته باشیم.  در این فصل ۲ تیم آویسا خوزستان و هیات فوتبال البرز از دسته یک وارد لیگ برتر شدند. خوزستان چندین سال است که سابقه حضور در لیگ برتر را دارد اما هیات البرز چنین تجربه‌ای نداشت.

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ادامه داد: بعد از ۶ دیدار در بالای جدول و ۲ هفته هم در صدر جدول بودیم اما متاسفانه در فوتبال همه چیز غیرقابل پیش‌بینی است، اما در مجموع سطح لیگ امسال خیلی بالا بود. مسوولان باشگاه‌ها هیچ حمایتی از تیم‌های پایین جدول نمی‌کنند. همین امر سبب می‌شود تا نتوانند خوب یارگیری کنند.  امیدوارم مدیران باشگاه‌ها به آنان کمک کنند زیرا فاصله امتیازی میان تیم‌های بالا و پایین جدول خیلی زیاد است.  

وی همچنین یادآور شد: سازمان لیگ و «گلاره ناظمی» مسوول برگزاری مسابقات فوتبال زنان برای برپایی منظم مسابقات خیلی تلاش می‌کنند اما زمانی که کرونا در ایران شیوع پیدا کرد، از آن به بعد بلاتکلیفی لیگ طولانی شد که این موضوع باعث شد بازیکنان از نظر روحی و روانی خسته شوند و انگیزه‌ای نداشته باشند. اگر قرار به برگزاری یا لغو بازی‌هاست باید این تصمیمات زودتر گرفته شود.

قمی خاطرنشان کرد: اگر سازمان لیگ قرار است لیگ فوتبال زنان فصل آینده را با وجود اوج گرفتن کرونا در زمستان برگزار کند، باید زودتر باشگاه‌ها را از تصمیم خود باخبر سازد تا اگر به ‌دنبال جذب بازیکنی هستند، برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند. اینکه ۲ ماه قبل از بازی لیگ به ما اطلاع دهند هم به ضرر بازیکن و هم به ضرر باشگاه‌هاست. بازیکنان نمی‌دانند از چه زمانی باید به تمرینات فشرده بپردازند یا باشگاه‌ها چه تاریخی یارگیری کنند. امیدوارم زودتر تکلیف باشگاه‌ها را مشخص کنند.

ملی‌پوش فوتبال زنان خاطر نشان کرد: تا الان سه تیم به من پیشنهاد دادند و فعلا تصمیم نگرفتم و باید ببینم در هیات فوتبال البرز چه شرایطی پیش می‌آید. اکنون نمی‌توانم عنوان کنم که در البرز می‌مانم یا به تیم دیگری می‌روم. برای تیمی که با شرایطم همخوانی داشته باشد، بازی می‌کنم. اولین بار بود که رییس هیات یا نایب رییس استانی را دیدم که اینچنین حامی تیم زنان باشد.

وی افزود: در این مدت به حدی درگیر کرونا بودیم دیگر تیم ملی را فراموش کردیم. خبری از اردوها و برنامه‌های تیم ملی نداریم. با توجه به شرایطی که در فدراسوین فوتبال حاکم است فعلا برنامه‌ای در پیش نیست تا زمانی که تکلیف فدراسیون و بعد سرمربی تیم ملی مشخص شود. امیدوارم مسوولان فدراسیون فوتبال به زنان بیشتر توجه کنند و وقتی دختری فوتبال را در ایران شروع می‌کند، تمام درآمدش از این ورزش است چون وقت دیگری برای سرکار رفتن ندارد. حداقل وقتی با دختران قرارداد مالی کمی می‌بندند مالیات آن را پرداخت کنند زیرا هزینه‌ها بالاست همچنین حامیان مالی بیشتری را وارد فوتبال زنان کنند. بازیکنان در شرایط خوبی نیستند و عاجزانه از همه مسوولان می‌خواهم به فوتبال زنان بها دهند وهزینه کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: