۳۴۷۲
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
تعداد بازدید : ۳۷۲
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر ویژه

سرپرست وزارت صمت گفت: در شرایط حاضر توسعه صادرات برای کشور دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و در عمل یکی از راهکارهای جهش تولید افزایش صادرات غیرنفتی کشور است.
به گزارش فراتیتر، حسین مدرس خیابانی در حاشیه بازدید از مرکز لجستیک و پایانه صادراتی "روماک" مازندران اظهار داشت: برای توسعه صادرات یکی از مهم‌ترین مسائل ایجاد زیرساخت تجاری در سطح کشور است.

وی افزود: زیرساخت‌های تولیدی و صنعتی کشور تا حد قابل قبولی رشد داشتند، ولی در توسعه زیرساخت‌ها تجاری باید بیش از پیش اقدام شود.

مدرس خیابانی ادامه داد: مازندران به عنوان یکی از استان‌های دارای ظرفیت‌های تجاری بسیار مناسب در کشور است و همچنین از موفقیت مناسبی برای توسعه مراودات تجاری با کشور‌های سی آی اس برخوردار است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راه اندازی پایانه صادراتی روماک به عنوان یک سرمایه بزرگ برای استان مازندران به شمار می‌آید و می‌تواند جهش قابل ملاحظه‌ای در میزان صادرات این استان به وجود آورد.

مدرس خیابانی افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که در این مرکز احداث و ایجاد شده است مانند امکان نگهداری بیش از ۱۴۰ هزار تن انواع میوه، سبزیجات، گوشت و مرغ با فناوری بسیار جدید و طبق اعلام مسئولان آن در آستانه ایجاد ظرفیت بازاریابی، نگهداری و ذخیره‌سازی ۶۰۰ هزار تن انواع کالا است.

وی اضافه کرد: البته ضرورت دارد با پیگیری استانداری همه ادارات خدمات‌رسان مانند گمرک، بانک، قرنطینه استاندارد و سایر دستگاه‌های مرتبط در این محل تجمیع شوند و این مرکز می‌تواند به عنوان یک الگو در کشور باشد.

مدرس خیابانی تصریح کرد: وزارت صمت حتماً مساعدت‌های لازم برای تجهیز ماشین‌آلات مرکز لجستیک و پایانه صادراتی روماک را به‌کار خواهد بست و جای امیدواری است تا هفته دولت فاز نخست این پایانه به بهره برداری برسد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: