۳۵۳۸
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید : ۳۷۵
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

خبرگزای رسمی کره جنوبی به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که ایران و کره جنوبی در زمینه ایجاد یک کارگروه برای تجارت کالاهای بشردوستانه توافق کرده‌اند.

به گزارش فراتیتر به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک منبع آگاه گفت که کره جنوبی و ایران توافق کرده اند که در چارچوب معافیت از تحریم‌های ایران که کره جنوبی از آمریکا دریافت کرده است، یک کارگروه برای توسعه تجارت کالاهای بشردوستانه ایجاد کنند.

این منبع ادامه داد: این رایزنی ها که در سطح مدیر کل خواهد بود با هدف تطابق نیازهای ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با آنچه صادر کننده های کره جنوبی می توانند ارائه کنند، انجام خواهد شد.
اولین مذاکرات این کارگروه احتمالا در اوایل ماه آینده برگزار خواهد شد.

طبق گفته این منبع آگاه، دو طرف در مذاکرات سطح بالاتری که این هفته به صورت مجازی برگزار شد به این توافق رسیده اند و طرف ایرانی در این مذاکرات به خریداری محصولات کره جنوبی به ارزش صدها میلیارد دلار ابراز تمایل کرد.

به گزارش ایسنا، اظهارات این منبع آگاه در حالی مطرح می شود که سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اخیرا با توجه به پول های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی و وعده های اخیر دولت کره جنوبی برای تجارت بشردوستانه با ایران در پیامی توییتری گفت: به اندازه کافی از کره‌جنوبی وعده شنیده‌ایم. فقط منتظر اقدامات ملموس و برجسته هستیم.

وی در ادامه تأکید کرد: کسی در ایران منتظر محموله نیم یا دو میلیون دلاری نیست. امیدواریم مقامات کُره‌ای حجم منابع مالی مردم ایران در این کشور و عدم وجود هیچ منع قانونی برای تجارت با ایران را به یاد داشته باشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: