۳۶۱۴
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
تعداد بازدید : ۵۰۵
به صورت میانگین، یک زن در طول عمر خود ۱۵هزار دلار برای لوازم آرایش و مراقبت از پوست و سلامتی خود هزینه می‌کند.

به گزارش فراتیتر، ۱۵ هزار دلار عدد زیادی به نظر می‌رسد اما این عدد حتی شامل خدماتی مانند مانیکور، پدیکور و هزینه‌های سالن‌های آرایش نیست. تولیدکنندگان حوزه محصولات آرایشی و مراقبت‌های سلامتی و پوستی همیشه تلاش می‌کنند با فناوری‌های جدید و محصولات مدرن مشتریان بیشتری پیدا کنند اما واقعیت این است که در بسیاری از مواقع این محصولات نه تنها کمکی به شما نمی‌کنند بلکه می‌توانند برای بدن شما نیز سرشار از ضرر و خطر باشند. دستاوردهای حوزه آرایشی و سلامت بیشتر از هر چیزی اهداف اقتصادی را دنبال می‌کنند. بنابراین در ادامه ۱۰ باور غلط درباره سلامتی را بررسی می‌کنیم که نه تنها برای شما مفید نیستند بلکه سرشار از آسیب هم هستند.

یک؛ تزریق بوتاکس باید از جوانی آغاز شود تا همیشه تاثیرگذار باشد

افراد سودجوی صنعت آرایش با هشداردادن به افرادی که از چروک‌های معمولی صورتشان هراس دارند به آن‌ها توصیه می‌کنند از همان سن جوانی تزریق بوتاکس را آغاز کنند اما واقعیت این است که تزریق بوتاکس عوارض شدیدی برای پوست دارد. بنابراین آن را آسیب‌پذیر کرده و از حالت عادی و طبیعی خود خارج می‌کند. بدن یک زن سالم مقادیر مشخصی از هیالورونیک اسید دارد که می‌تواند طراوت پوست او را حفظ کند. بنابراین تنها از سن ۶۰ سالگی نیاز است تا درباره تزریق بوتاکس فکر کنید.

اگر چین و چروک‌های بسیار عمیق ندارید، نباید بوتاکس کنید. به همان میزان که سن شما کمتر باشد، سیستم ایمنی بدن شما هم با شدت بیشتری دربرابر سم بوتولینوم (ماده اصلی بوتاکس) مقاومت می‌کند. دانشمندان باور دارند به همان میزان که مقاومت پادتن‌های بدن در برابر این سم بیشتر شود، تاثیرگذاری تزریق بوتاکس هم کمتر می‌شود. از آنجایی که پس از چهل سالگی ترشح پادتن کمتر می‌شود، بهتر است تزریق بوتاکس پس از این دوران باشد.

دو؛ محصولات طبیعی بهتر از محصولات صنعتی هستند

محصولات طبیعی حوزه زیبایی و آرایش این روزها طرفداران بسیاری دارند اما هیچ تضمینی ثابت نمی‌کند این محصولات واقعا طبیعی هستند یا ناخالصی هم دارند. برای آن که بتوانید به یک محصول کاملا طبیعی اعتماد کنید باید حداقل نود درصد مواد تشکیل‌دهنده آن طبیعی باشند و براساس شرایط کاملا طبیعی کسب شده باشند. ضمن اینکه این مواد باید در مزرعه‌های کاملا پاکیزه پرورش پیدا کنند که استانداردهای لازم را دارند. بنابراین شرایط برای پرورش واقعی محصولات طبیعی دشوار است. اما یک سوال اساسی؛ آیا این محصولات واقعا تاثیر خاصی هم دارند؟

واقعیت امر آن است که محصولات طبیعی (نه تنها در حوزه مواد آرایشی و بهداشتی) توانایی حل همه مشکلاتی که شما با آن دست و پنجه نرم می‌کنید را ندارند. برای مثال وقتی رنگ پوست شما تغییر می‌کند یا چین و چروک بسیاری روی آن ظاهر می‌شود، باید بپذیرید که محصولات صنعتی بسیار بیشتر از محصولات طبیعی به شما کمک می‌کنند.

سه؛ با ضد عرق مانع عرق‌کردن شوید

عرق‌کردن بدن به آن کمک می‌کند تا مواد سمی را خارج کرده و به کنترل دمای بدن کمک می‌کند. بنابراین عرق‌کردن یکی از مهم‌ترین فرایندهای دفاعی بدن شما است که نباید آن را به دلیل بوی بدی که تولید می‌کند، انکار کنید. به همین دلیل نباید مانع عرق‌کردن اندام خود شوید. موادی که ضد عرق هستند با مسدودکردن غدد چربی پوست مانع عرق‌کردن می‌شوند و قطعا نتیجه خوبی به همراه ندارند.

عمل تعریق به بدن کمک می کند تا مواد سمی را از خود خارج کند و به ما در کنترل دمای بدن خود کمک می کند. اما این حقیقت که تعریق یکی از واکنش های دفاعی مهم بدن است، به دلایلی، اغلب، نادیده گرفته می شود. جلوگیری از عرق کردن برای سلامت ما بسیار خطرناک است. ضدعرق ها با مسدود کردن غدد چربی پوست، جلوی تعریق را می گیرند. بدیهی است که این مسأله نتیجه ی خوبی نخواهد داشت. استفاده ی مداوم از محصولات ضد عرق منجر به بروز مشکل در میکروبیوم ما (جمعیت باکتری ها، قارچ ها و ویروس های نرمال و مفیدی که روی پوست ما زندگی می کنند) می شود. بنابراین بهتر است بیشتر از ۲ یا ۳ بار در هفته از این محصولات استفاده نکنید و قبل از خواب هم پوست خود را شسته و از این مواد پاک کنید. بهترین گزینه، استفاده از دئودورانت های ملایمی است که مواد تشکیل دهنده ی آن ها بی خطر هستند، مثل دئودورانت هایی که از نمک های معدنی طبیعی تولید می شوند که جلوی تولید باکتری و بوی نامطبوع را می گیرند.

چهار؛ محصولات زیبایی ساخت آسیا کیفیت بهتری از رقبای اروپایی دارد

این روزها محصولات زیبایی و آرایشی آسیایی به ویژه محصولات تولید کره جنوبی محبوبیت بسیار زیادی دارد. اما نتایج گزارشی که توسط دو روزنامه‌نگار حوزه مد و زیبایی منتشر شده مواد آرایشی و بهداشتی کره‌ای اگرچه تاثیرگذاری بیشتری از رقبای اروپایی دارند اما به همان میزان خطرناک‌تر و آسیب‌زا هستند. حداقل برای مشکلات پوستی مانند چین و چروک و جای جوش، محصولات کره‌ای برتری خاصی نسبت به رقبای اروپایی ندارند. ضمن اینکه فراموش نکنید ذهنیت مردم کشورهای مختلف درباره زیبایی بسیار متفاوت است.

پنج؛ ماساژ تنها برای رفع خستگی مناسب است

بسیاری از مردم نمی‌دانند اما میان چروک‌های وست و گرفتگی‌‌های عضلانی گردن شما ارتباط مستقیم وجود دارد. همه عضلات بدن انسان بایکدیگر در ارتباط هستند و با فشار به تعدادی از عضلات می‌توانید گروه دیگری را درمان کنید. به همین دلیل یک ماساژور حرفه‌ای می‌تواند با فشار به برخی از نقاط بدن شما سایر نقاط آن را درمان کند. آیا زیاد اخم می‌کنید؟ متاسفانه احتمال آن که عضلات نزدیک به چانه شما شل و افتاده شوند، بسیار زیاد است. عضلات صورت هم به صورت مستقیم با عضلات گردن در ارتباط هستند اما این شرایط درباره هر انسانی تفاوت‌های جزئی هم دارد که باید توسط ماساژورها بررسی شود.

شش؛ نرم‌کننده لب مانع خشکی آن می‌شود

نرم‌کننده‌های لب کمتر از آن‌چه که انتظارش را دارید به شما کمک می‌کنند. گروهی از دانشمندان باور دارند نرم‌کننده‌های لب تقریبا کمکی به رطوبت آن نمی‌کنند و کاملا بی‌تاثیر هستند. نرم کننده‌های لب فرایند تبخیر و بازسازی پوست را متوقف می‌کنند. چون این مواد جلوی جداشدن سلول‌های مرده پوست را می‌گیرند و از آن‌جایی مدت زمانی زیادی روی لب باقی می‌مانند افراد با آن‌ها بازی می‌کنند که دندان‌زدن به آن باعث خشکی بیشتر هم می‌شود. به جای آن می‌توانید از کپسول‌های ویتامین E استفاده کنید.

هفت؛ مبارزه با سلولیت هرگز پایان ندارد

تقریبا همه زنان از آن که پوستی مانند پوست پرتغال داشته باشند، نگران هستند. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی از همین نگرانی استفاده می‌کنند تا درآمد بیشتری کسب کنند. اما واقعیت این است که محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب برای مبارزه با سلولیت زمان مشخصی برای استفاده‌کردن دارند. بهتر است برای تاثیرگذاری بیشتر کرم‌ها و محصولاتی که سلولیت را حذف می‌کنند براساس تقویم قاعدگی خود حرکت کنید.

هشت؛ روی پتو نازک بخوابید تا سالم بمانید

نه تنها بهتر است از پتوهای سنگین استفاده کنید بلکه محققان آمریکایی باور دارند استفاده از پتوهای سنگین ۴.۵ تا ۱۳.۵ کیلوگرمی به شما کمک می‌کنند تا سریع‌تر از قبل به خواب بروید. فشاری که پتو به نرمی به بدن انسان وارد می‌کند به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر از قبل به خواب بروید و هورمن‌هایی مانند سروتونین و دوپامین هم ترشح می‌شوند. استفاده از پتوهای سنگین حتی احتمال درگیری با بیماری افسردگی را نیز کاهش می‌دهد. روانشناسان برای افراد مبتلا به اوتیسم پتوهای سنگین را پیشنهاد می‌کنند.

نه؛ در هوای سرد از کرم‌های صورت استفاده نکنید

عموم مردم تصور می‌کنند استفاده از کرم‌های مناسب صورت در آب و هوای سرد تصمیم نادرستی است چون پس از آن که آب موجود در این کرم‌ها روی صورت یخ زد به صورت انسان آسیب می‌زنند. به همین دلیل بسیاری از مردم به سراغ محصولات مناسب زمستان شرکت‌های شناخته‌شده می‌روند چون تصور می‌کنند این محصولات برای سلامتی آن‌ها مفید هستند اما این تصمیم تنها ناشی از باورهای غلطی است که شرکت‌های تولیدکننده مواد آرایشی و بهداشتی تبلیغ کرده‌اند.

با این حال فراموش نکنید اگر دمای هوای پیرامون شما کمتر از صفر درجه بود نباید با صورت مرطوب در برابر هوای سرد قرار بگیرید. با این حال در هوای گرم‌تر می‌توانید از کرم‌های مخصوص صورتی استفاده کنید که حتی ۸۰ درصد از محتویات آن‌ها آب باشد. آب موجود در کرم‌های صورت یخ نمی‌زند چون پوست شما آن‌ها را گرم می‌کند. دمای پوست صورت انسان هرگز پایین‌تر از ۳۲ درجه نمی‌آید. بنابراین حتی در سردترین روزهای سال هم می‌توانید از کرم‌های مناسب پوست استفاده کنید.

ده؛ اسپری‌ آب معدنی پوست را مرطوب نگه می‌دارد

اسپری آب معدنی پدیده نسبتا جدیدی است که در دنیای محصولات آرایشی و بهداشتی ظهور کرده و تبلیغات آن مدعی می‌شود که تاثیر بسیار خوبی روی میزان رطوبت پوست دارد اما استفاده از این محصولات آنقدر که تصور می‌کنید هم ساده نیست. اگر تنها از این اسپری‌ها برای رطوبت بیشتر پوست استفاده کنید، پوست صورت شما بیشتر از قبل خشک می‌شود! به عبارت دیگر، همه رطوبت پوست شما همراه با قطرات این اسپری تبخیر می‌شود. فراموش نکنید که استفاده از اسپری آب معدنی زیر نور مستقیم آفتاب هم اشتباه بزرگی است که هرگز نباید انجام دهید.

این اسپری‌ها تاثیر اشعه فرابنفش روی پوست شما را بیشتر از قبل می‌کنند. برای استفاده ی درست از اسپری آب معدنی مقداری از آن را روی صورت خود اسپری کنید و سپس پوست خود را به آرامی ماساژ دهید. این کار را تا جذب کامل قطرات اسپری به پوست صورت خود ادامه دهید و سپس از مقدار اندکی کرم مرطوب‌کننده برای ایجاد یک لایه جدید روی پوست خود استفاده کنید. می‌توانید در ابتدا از کرم استفاده کنید و پس از آن به سراغ اسپری آب معدنی بروید اما فراموش نکنید پیش از شستشوی صورت باید پوست را با دستمال تمیز کنید.

 

منبع: Brightside

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: