۳۶۸۵
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
تعداد بازدید : ۳۶۰
چهار هنرمند حوزه نمایش ایرانی و ایتالیایی در یک همکاری دورادور کلیپ‌های‌ نمایشی چنددقیقه‌ای با نام «فراتر از مرزها» و موضوع تغییرات سبک زندگی و عادات رفتاری در دوران همه‌گیری عالم‌گیر کرونا ساخته‌اند.

به گزارش فراتیتر، اولین مجموعه از این مجموعه کلیپ‌های هشت ونیم‌قسمتی شامگاه چهارشنبه (۱۵ مرداد) با حضور دانیال خیری‌خواه و علی شمس به ترتیب بازیگر و کارگردان ایرانی این مجموعه همچنین تعداد معدودی از بازیگران تئاتر، چند دیپلمات حاضر در ایران و سفیر ایتالیا در محل اقامت سفیر این کشور در تهران، رونمایی شد.

این کلیپ ها با حمایت سفارت ایتالیا در ایران و همراهی از راه دور و به وسیله شبکه های مجازی دو هنرمند یادشده ایرانی و همکاری دو هنرمند ایتالیایی؛ یعنی نیکولا پیانزولا Nicola Pianzola  به عنوان بازیگر و آنا دورا دورنو  Anna Dora Dorno کارگردان ایتالیایی و شرکت تئاتری ایتالیایی اینستبیلی واگانتی/ instabili vaganti  ساخته و در حساب‌های کاربری سفارت ایتالیا در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌های مجازی منتشر خواهند شد و اولین قسمت دیروز همزمان با رونمایی آن در این شبکه‌ها منتشر شد.

مجموعه کلیپ‌های یادشده شامل هشت کلیپ حدود ۵ تا ۸ دقیقه‌ای و یک تیزر است که در مجموعه به نام فراتر از مرزها  در قالب حرکات نمایشی و روایتی که زیرنویس شده به تغییراتی می‌پردازند که همه‌گیری بیماری کرونا در زندگی ما در سراسر جهان ایجاد کرده، همچنین راه‌هایی که هنرمندان برای زندگی در این زمانه همراه با تغییرات گاه دشوار یافته‌اند تا آن را برای بینندگان خود نیز آسان تر کنند.

 جوزپه پرونه/ Giuseppe Perrone  سفیر ایتالیا در این مراسم گفت: با اینکه امشب از یکی از طرح‌های شگفت‌انگیز و هنری انجام شده را رونمایی می‌کنیم به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا تعداد ما کم است.

برون‌رفت از مرزهای تحمیلی همه‌گیری با زبان هنر

وی افزود: این مجموعه کلیپ‌های ۸ قسمتی با زبان هنر اجرا و تئاتر برای ما تعریف می کند چطور این بیماری احساسات، عادات و سبک زندگی ما را تغییر داد و راهی برای برون‌رفت از مرزهای تحمیلی همه‌گیری است.

سفارت ایتالیا نیز مانند بقیه مردم و دولت‌های دنیا تحت تاثیر این همه گیری قرار گرفت و مجبور به تغییر برنامه فعالیت خود شد؛ اما متوقف نشدیم و برنامه ها را به اشکال دیگر ادامه دادیم.

وی با ابراز تاسف از حضور نداشتن هنرمندان ایتالیایی همراه این مجموعه گفت: آنها خیلی علاقه داشتند امشب اینجا باشند ولی به دلیل شرایط کنونی ممکن نشد و پیام ویدیویی برای ما ارسال کردند.

دانیل خیرخواه بازیگر ایرانی این مجموعه نیز با ابراز خوشحالی از همراهی در این همکاری مشترک با هنرمندان ایتالیایی گفت: در دورانی که به دلیل همه گیری کرونا ارتباط نظام مند بازیگر تئاتر با تماشاگر وجود ندارد، پناه بردن به فضای مجازی راه خوبی است.

وی افزود: این مجموعه که تولید قسمت اول آن بیش از یک ماه به طول انجامیده است فراتر از مرزها نام گرفت؛ زیرا همه‌گیری و شرایط ناشی از آن مرزی نمی شناسد و هنرمندان همیشه در بحران های این چنینی تلاش کرده اند به جامعه کمک کنند.

بعد از سخنان معرفی سفیر ایتالیا و کارگردان و بازیگر ایرانی کلیپ‌های یادشده قسمت اول از این مجموعه به نام فراتر از آینه‌ها برای حضار پخش شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: