۳۶۹۹
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
تعداد بازدید : ۳۸۲
صفحه نخست عمومی

اخبار چرخشی

گزارش لحظه‌ای فراتیتر از صحن علنی امروز
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مهمی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا در حال بررسی است که می‌تواند بر اقتصاد تأثیر ملموسی بگذارد، اما باید تصریح کرد که این طرح فقط در صورتی که در جزئیات آن، نظرات کارشناسی برای حفظ منافع مردم مدنظر قرار گیرد می‌تواند به اهداف خود برسد.
به گزارش فراتیتر، پیش از آغاز جلسه علنی، در صحن مجلس مراسم مولودی‌خوانی با مداحی مداح عصمت و طهارت (ع) به مناسبت عید سعید غدیر خم برگزار شد. همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی به سخنرانی پرداخت.
در ادامه نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۱۹ مردادماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه و با حضور ۲۴۱ نفر از نمایندگان آغاز شد.

پاسخ قالیباف به راه «گشایش اقتصادی» در زندگی مردم
محمدباقر قالیباف در نطق آغازین خود با تبریک عید سعید غدیر به همه مسلمانان، حق‌جویان و عدالت‌خواهان جهان اظهار کرد: این روز‌ها درباره گشایش اقتصادی در جامعه سؤالاتی مطرح است. همان‌طور که در روز پنجشنبه در بازدید سرزده از واحد‌های خبری صداوسیما گفتم، ما تحقق آینده‌ای خوب را از مسیری سخت ممکن می‌دانیم، ولی همان‌طور که آن روز هم تصریح کردم نباید توقع حل مشکلات را در هفته و ماه داشت بلکه اثر اقدامات در «فصل‌های پیش رو» دیده خواهد شد.
قالیباف گفت: طرح مهمی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا در حال بررسی است که می‌تواند بر اقتصاد تأثیر ملموسی بگذارد، اما باید تصریح کرد که این طرح فقط در صورتی که در جزئیات آن، نظرات کارشناسی برای حفظ منافع مردم مدنظر قرار گیرد، می‌تواند به اهداف خود برسد. در این زمینه اختلاف‌نظر‌های کارشناسی وجود دارد و هنوز هیچ طرحی قطعی نشده است لذا باید صبر کرد و اجازه داد این بحث‌ها در فضای کارشناسی بررسی شده و به نتیجه نهایی برسد.
قالیباف گفت: در پایان هم باید اشاره‌ای به بحث برگزاری کنکور داشته باشیم. بعد از مطالبه نگرانی مردم در برگزاری کنکور، وزرای محترم بهداشت و علوم، پروتکل‌های جدیدی را برای اطمینان از سلامت در برگزاری کنکور تنظیم کردند و متعهد شدند که اجرای آن را به درستی انجام دهند. در راستای پیگیری نگرانی‌های مردم نمایندگان مردم و معاونت قوانین مجلس با حضور در حوزه‌های برگزاری کنکور کارشناسی ارشد، بر چگونگی اجرای تعهدات نظارت کردند. گزارش‌ها حاکی از این است که نحوه برگزاری نسبت به آزمون دکترا بهتر شده است، اما همچنان اشکالات اساسی وجود دارد.
 
تکلیف شرکت ملی نفت به تامین یک میلیون تن قیر برای آسفالت راه‌های روستایی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای شرکت ملی نفت را مکلف به تامین یک میلیون تن قیر برای آسفالت راه‌های روستایی و عشایری و شهر‌های با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر کردند.

آنچه ناطقان امروز مجلس شورای اسلامی گفتند

حجت‌الاسلام موسی احمدی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 19 مرداد 99) گفت:‌ فاجعه دردناک انفجار بندر بیروت قلب و ما دوستان را متأثر ساخته مردم لبنان بدانند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در کنار آنها هستیم و از هر خدمتی که لازم باشد برای آنها دریغ نخواهیم کرد.

نماینده مردم عسلویه در مجلس اظهار داشت: یکی از انتظارات مردم از مجلس یازدهم این است که امید آنان را در قالب قانون‌‌گذاری صحیح و منطبق با نیازمندی‌ آنها جهت رفع مشکل و موانع اقتصادی و فرهنگی و نظارت دقیق بر دستگاه‌های اجرایی محقق کنیم و ضمن رفع دغدغه‌های آنها در خصوص معیشت توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند با نیت خالص خدایی برای مردم کار کنید و به مسائل کلیدی اولویت دهید و روابط‌تان با دولتمردان با قانون و شرع باشد در مقابل دشمن وحدت داشته و نقش نظارتی مجلس را با متانت و بدون حاشیه ایفا کنیم.

وی افزود: مدتی است که سخنانی درباره تخصیص سهمیه از عواید حاصل از عوارض آلایندگی به استان‌های مجاور مطرح شده که باعث ناراحتی و نگرانی مردم حوزه انتخابیه و تکدر خاطر علما و مسؤولین استانی شده است. آقای رئیس‌جمهور از شما می‌خواهم شخصا به این موضوع ورود کنید.

احمدی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در بخش‌های مختلف از مسؤولین خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: مردم می پرسند دلیل نوسان قیمت ارز چه بوده؟ چه کسانی در این موضوع دست دارند و نقش دولت در این باره چیست؟ انقلابی بودن مجلس در این است که از دولت درباره تعطیلی کارخانه ها و خیل چند میلیونی جوانان بیکار سوال بپرسد. دولت باید درباره این خصوصی سازی پاسخ دهد.

آصفری ادامه داد: امروز مردم از ما در مورد حقوق نجومی و املاک نجومی سوال دارند که چه اقدامی برای بازگشت آنها به بیت المال صورت گرفت؟ در راس امور بودن مجلس یعنی اینکه تعارف و مصلحت اندیشی را کنار بگذاریم. این موضوع در راس امور بودن در ابعاد گوناگون قابل بررسی است ولی بعدی که بیشتر مورد توجه بود و عامل مشاجره های سیاسی شده است عبارت است از میزان قدرت مجلس در برخورداری از ابزارهای نظارتی مانند سوال و استیضاح در راستای دفاع از حقوق مردم است که اگر اینگونه نباشد این مسئولیت ما به عطسه بزی هم نمی ارزد.

نماینده مردم اراک عنوان کرد: اکنون مردم از شعار خسته شده اند، کاهش ارزش پول ملی، افزایش بی رویه قیمت ها و بی ثباتی اقتصادی آرامش را از جامعه ربوده است. مردم مسائلی را مطرح می کنند که زیبنده این ملت بزرگ نیست. این دولت با گذشت هفت سال از دوره مسئولیت خود همچنان از عبارت باید فلان شود استفاده می کند؛ در حالی که مجری این بایدها خود شما هستید. شما بودید که توافق با غرب را پذیرفتید و هفت سال تمام توان قوه مجریه را وقف این توافق کرده اید و حاصل آن بگو و بخندها یک لگد ترامپ به برجامی شد که فرجامش نه چرخ سانتریفیوژ را چرخاند و نه چرخ اقتصاد کشور، آقای رئیس جمهور پیشنهاد می کنم که در سال آخر فقط به کار پرداخته و از امید به بیگانگان دل بکنید و با استفاده از ظرفیت های داخلی برای حل معضلات اقتصادی کشور آستین همت بالا بزنید.

مهرداد گودرزوند چگینی در نشست علنی امروز گفت: مردم منتظر اقدامات عملیاتی و جلوگیری از رشد بی حد و حصر قیمت‌ها هستند، دولت باید توان خود را مضاعف کند، مدیران ناکارآمد، ناتوان و بی انگیزه را مرخص کند، این حداقل انتظار وضعیت فعلی است، مدیرانی که در سطح ملی و استانی به کار بگیرند که با وضعیت مردم آشنا باشند، درد کشیده باشند، مشکلات را لمس کنند، توانایی برنامه ریزی و سازماندهی در امور محوله را داشته باشند، از باند بازی و گروه گرایی به دور باشد، قدرت پیش بینی، نظارت و کنترل داشته باشند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: از دستگاه‌های نظارتی درخواست پیگیری و نظارت بر قیمت خودروسازان را دارم و امیدوارم دولت در اولویت به این مشکلات، هر چه سریع‌تر اقدام عاجل به عمل بیاورد.

اعلام وصول سوال ملی خضریان از وزیر جهاد کشاورزی

سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، 19 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد:

- طرح ساماندهی سیاست های حمایتی

- طرح اصلاح نرخ ارز مبنای حقوق ورودی 

- طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار

- سوال ملی علی خضریان نماینده تهران و تعدادی دیگر از نمایندگان از وزیر جهاد کشاورزی درخصوص دلیل حذف ردیف اعتباری خودکفایی گندم از سال 94 تاکنون و واردات گندم توسط برخی افراد خاص

قالیباف: نیازمند اصلاحاتی در زمان و روند برگزاری کنکور سراسری هستیم

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز، در جایگاه خبرنگاران حضور پیدا کرد و ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره زمان برگزاری آزمون کنکور سراسری، بر نظارت جدی مجلس نسبت به روند برگزاری کنکور تاکید کرد و گفت: معاونت نظارت و نمایندگان مجلس بر روند برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نظارت کاملی داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سه روز برگزاری کنکور کارشناسی ارشد  بیش از 38 نفر از نمایندگان مجلس و معاونت نظارت قوه مقننه بر روند برگزاری کنکور نظارت داشته‌اند، افزود: پیگیری تلفنی در روز برگزاری کنکور ارشد نیز به صورت مستمر انجام شده است.

قالیباف با اشاره به رفع بخشی از مشکلات در حین برگزاری کنکور کارشناسی ارشد نسبت به آزمون دکتری، تصریح کرد: با توجه به تعداد داوطلبان که بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر هستند لازم است اصلاحاتی در زمان برگزاری و روند آزمون سراسری انجام شود.

پایان جلسه علنی ۱۹ مردادماه مجلس
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۹ مردادماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت ۱۲ و ۱۸ دقیقه به صدا درآورد.

نایب رئیس مجلس زمان برگزاری جلسه بعدی را ساعت ۸ صبح چهارشنبه، (۲۲ مردادماه) اعلام کرد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: