۳۷۰۹
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید : ۳۴۵
پس از دستور رئیس‌جمهور برای فعال‌سازی اینترنت رایگان خبرنگاران، شب گذشته پیامکی مبنی بر فعال‌سازی و دریافت هدیه روز خبرنگار برای خبرنگارانی ارسال شد که سال گذشته در سامانه دریافت اینترنت خبرنگاری وزارت ارتباطات ثبت‌نام کرده بودند. پیامکی که باعث تعجب خیلی‌ها شد.

به گزارش فراتیتر، برخلاف سال گذشته که هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل پرداخت این هدیه را تقبل کرده بودند، این بار تنها اپراتور رایتل متولی اهداء اینترنت رایگان خبرنگاری شد. بنابراین آن دسته از خبرنگارانی که سیم‌کارت رایتل ندارند باید به سامانه‌ای که از طریق پیامک برایشان ارسال می‌شود، مراجعه و ثبت‌نام کنند.

پس از ثبت‌نام، یک سیم‌کارت رایتل به همراه ۱۲۰ گیگ اینترنت رایگان به هر خبرنگار تعلق می‌گیرد که ظرف مدت ۳ روز از طریق پست برای آن‌ها ارسال می‌شود.

بااین‌حال چرا همانند سال قبل انتخاب اپراتور اختیاری نیست و خبرنگار حتماً باید هدیه‌اش را از رایتل بگیرد، چرا پیامک تنها برای خبرنگارانی ارسال می‌شود که سال گذشته در سامانه دریافت اینترنت خبرنگاری وزارت ارتباطات ثبت‌نام کرده‌اند، تکلیف سایر خبرنگاران چیست، آیا خبرنگاران دریافت‌کننده این هدیه باید سیم‌کارتی که سال‌هاست با آن کار می‌کنند را تغییر دهند و… این‌ها سؤالات برخی از خبرنگاران در شبکه‌های اجتماعی بود.

محمد فهمی، خبرنگاری بود که ادعا کرد: « همراه اول و ایرانسل در تلافی عدم اجازه گران‌فروشی اینترنت از سوی آذری جهرمی از ارائه اینترنت هدیه خبرنگاری سرباز زدند. به همین دلیل همه خبرنگاران برای استفاده از اینترنت خبرنگاری باید سیم‌کارت رایتل دریافت کنند!»

جهانبخش احمدیان، روزنامه‌نگار در صفحه توییتر خود نوشت: « آقای وزیر، انحصار  اینترنت خبرنگاری را فقط به شرکت رایتل داده‌اید؟ چرا مثل سال گذشته عمل نکردید؟ یا اصلاً چرا همان شماره‌های سال قبل را تمدید نکردید؟»

میلاد اعظمی خبرنگار دیگری بود که خطاب به آذری جهرمی نوشت: «من که خط همراه اول دارم و دوست ندارم رایتل داشته باشم تکلیفم چیست؟ این هدیه است یا زورگیری؟ با رایتل چه حساب و کتابی دارید؟»

سعید لطفی، خبرنگار هم با اعتراض به اجباری بودن انتخاب اپراتور نوشت: « خطى که سال‌هاست دارم و خط کارم است را باید دور بیندازم ؟ این اسمش هدیه نیست. »

منبع: شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: