۳۷۵۳
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
تعداد بازدید : ۴۳۹
اجتماعی حمل و نقل

تیتر یک خبر چرخشی

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران به ۱۵۰۰ واگن مترو نیاز دارد، گفت: نیاز به کمک دولت جهت تهیه این واگن‌ها داریم.
به گزارش فراتیتر، سیدمناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم رونمایی از دستاورد‌های طراحی و ساخت قطار ملی مترو اظهار داشت: در حال حاضر بحث انعقاد قرارداد تهیه ۶۳۰ واگن با چینی‌ها مطرح است که البته طی قراردادی با شرکت واگن‌سازی ملی نیز پروژه ساخت ۱۰۵ دستگاه واگن و با شرکت واگن سازی مترو هم تهیه ۱۰۵ واگن را نهایی کرده‌ایم.

وی افزود: تهران به ۱۵۰۰ دستگاه واگن نیاز دارد که تأمین این واگن‌ها قطعاً نیازمند منابع زیاد است که از توان شهرداری تأمین این منابع مالی خارج است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با توجه به شرایط کرونا و کمبود منابع مالی برای خرید واگن‌ها نیاز به کمک‌های دولت داریم.

هاشمی اعلام کرد: حمایت دولت در جهت تهیه واگن از بیکار شدن جوانان جلوگیری می‌کند و حمل و نقل پاک را هم به همراه دارد.

وی گفت:‌در صورتی که ۱۵۰۰ واگن برای پایتخت تأمین شود ظرفیت حمل و نقل با مترو از ۲ میلیون مسافر در طول روز به ۶ میلیون نفر در روز خواهد رسید که این موضوع گام مؤثری در راستای توسعه حمل و نقل محسوب می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای به سرانجام رسیدن پروژه قطار ملی و توسعه آن به طور قطعی نیاز به حمایت‌های دولت داریم.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: