۳۷۸۴
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
تعداد بازدید : ۴۱۴
فرهنگ و هنر موسیقی

تیتر یک خبر چرخشی

اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی شب گذشته با اجرای گروه «نواساز» به کار خود خاتمه داد.

به گزارش فراتیتر، اولین دوره کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی دیشب (۲۰ مرداد) آخرین اجرای خود را در تالار رودکی به روی صحنه برد.

گروه موسیقی «نواساز» به سرپرستی علی اصغر عربشاهی و آواز پوریا اخواص در آخرین شب از اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی در تالار رودکی روی صحنه رفت.

این کنسرت با ساز آواز «عشق جانان» با شعری از عطار نیشابوری و آواز  پوریا اخواص به همراهی نوازندگان گروه نواساز آغاز شد و در ادامه تصنیف‌های «تو چه دانی» با شعری از مهدی اخوان‌ثالث و «در یاد منی» با شعری از شفیعی کدکنی خوانده شد. «گل بوستان سرا» سروده هوشنگ ابتهاج ، تصنیفی در مایه دشتی بود که در ادامه رپرتوار اجرایی گروه نواساز در شب آخر کنسرت های آنلاین موسیقی دستگاهی اجرا شد.

تکنوازی‌های دلنواز نواساز

گفتنی است که تک‌نوازی‌های نوازندگان گروه نواساز که در بین قطعات گوش بینندگان خانه نشین این کنسرت را نوازش میداد از زیبایی های این اجرا بود.

در قسمت پایانی کنسرت، گروه نواساز تصنیف خاطره‌انگیز و قدیمی «آتشی در سینه دارم جاودانی» را اجرا کردند. در طول تاریخ موسیقی ایران زمین این تصنیف بارها از سوی خوانندگان مختلف از جمله قمرالملوک وزیری و همایون شجریان و خوانندگان دیگری خوانده شده است.

در کنسرت آنلاین گروه نواساز در تالار رودکی، علی‌اصغر عربشاهی (سرپرست و آهنگساز گروه)، پوریا اخواص (خواننده)، پویان عطایی (سنتور)، بهزاد میرزایی (تنبک) و سهیل کاکاوند (تار) برای مخاطبان خود هنرنمایی کردند.

اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی از ۱۶ تا ۲۰ مرداد هر شب ساعت ۲۱ با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد رودکی از تلویزیون تعاملی تیوا برای علاقمندان بصورت رایگان قابل مشاهده بود.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: