۳۷۹۴
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
تعداد بازدید : ۳۳۲
سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم ۱۰ سال حبس برای دو جاسوس به نام‌های مسعود مصاحب و شهرام شیرخانی خبر داد.

به گزارش فراتیتر، غلامحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه در سی و یکمین نشست خبری خود افزود: در همین ایام حکم دو جاسوس به نام های مسعود مصاحب فرزند محمود که در قالب دبیرکل انجمن دوستی اتریش و ایران فعال بود و با سرویس های جاسوسی آلمان و اسراییل ارتباط داشت و مبادرت به جاسوسی می کرد و اطلاعات گوناگون در حوزه های مختلف از جمله پروژه های نظامی و هسته ای و نانو و درمانی در اختیار بیگانگان قرار می داد، محاکمه و به ١٠ سال حبس محکوم شد و حکم تایید شده است. وی ادامه داد: همچنین فردی به نام شهرام شیرخانی بود که جاسوس بود و برای انگلیس در حوزه های مختلف و حساس اطلاعات می فروخت و دنبال آلوده سازی برخی مدیران و جذب عناصر برای سرویس های جاسوسی بود که اطلاعات قراردادهای بانک مرکزی و بانک ملی به دشمن داده بود که شناسایی و محاکمه شد که این فرد هم به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره دستگیری تعدادی جاسوس گفت: در روزهای اخیر تعدادی از جاسوسان و عناصر خودفروخته را توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) تعقیب و دستگیر کردیم.
وی افزود: افرادی از وزارت امور خارجه و دستگاه های تأمین کننده قطعات حوزه انرژی، وزارت دفاع و سازمان انرژی هسته ای بودند؛ یکی از کسانی که دستگیری وی خیلی خوب بود، شارمهد سردسته گروه تندر بود؛ کسی که عزاداران حسینی را در حال عزاداری در حسینیه شیراز به شهادت رسانده بود و اقدام تروریستی انجام داده بود.

اسماعیلی اظهار داشت: عجیب این است که کشورهای مدعی حقوق بشر مأمن تروریست ها شده‌اند و کسانی که انفجار و خرابکاری انجام می دهند و افراد بی گناه را در حال انجام مراسم مذهبی به شهادت می رسانند، پناه و به آنها امکانات و رسانه می‌دهند و آنها را پرورش می دهند و موجبات انحراف افکار عمومی را ایجاد می کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: