۳۸۱۱
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
تعداد بازدید : ۳۸۸
فرهنگ و هنر هنرهای تجسمی

تیتر یک خبر ویژه

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام خبر پایان مرمت بخش گنجینه در چارچوب نوسازی و مرمت موزه هنرهای معاصر تهران و برای افتتاح در هفته‌های آتی آماده خواهیم شد.
به گزارش فراتیتر، صبح دیروز سه‌شنبه ۲۰ مردادماه، روند مرمت موزه هنر‌های معاصر تهران به قضاوت اهالی رسانه درآمد. در حاشیه این برنامه، هادی مظفری گزارشی از کلیات این بازسازی و نوسازی، به ایرنا داد و گفت: دو سال است کار مرمت موزه شروع شده و آخرین مرحله را به اطلاع عموم مردم می‌رسانیم. کار مرمت گنجینه که شاید سخت‌ترین و دشوارترین مرحله باشد، انجام شد و به پایان رسید. بر این اساس، روند فیزیکی مرمت به پیشرفتِ ۹۱ درصدی رسید و بعد از این آثار به گنجینه اصلی منتقل خواهد شد. خوشحالیم امروز پایان مرمت بخش گنجینه را اعلام کنیم و برای افتتاح در هفته‌های آتی آماده خواهیم شد.

مظفری، درباره مرمت موزه اظهار کرد: موزه در ۱۲ جبهه اصلی و در دو فاز شامل ۱۳۰ جبهه فرعی در فاز اول و ۸۰ جبهه فرعی در فاز دوم مرمت شد. ازجمله کار‌هایی که صورت گرفت این بود که تاسیسات گنجینه نسبت به گذشته تغییر کرد و از امروز انحصاری و اختصاصی مدیریت می‌شود.

به این ترتیب همچنین فضا‌ها بیشتر شد و بخش مرمت به موزه اضافه شد، هواساز‌ها جدا شدند، شیشه‌ها دوجداره شدند، سقف و بام سبک‌سازی شد، ریل‌ها کاملا تعویض شدند و از ۸۶ ریل به ۱۰۶ ریل افزایش یافت و همه بخش‌های موزه عایق شد. در مجموع پس از چهل سال، نیاز بود بازنگری کلی در بخش‌های تاسیسات، الکتریکال و مکانیکال انجام شود.

مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ظرایف و دقایق امر مرمت خاطرنشان ساخت: مرمت موزه کار سختی است، چون آثار موجود، در آن قرار دارد. شاید اگر خالی از آثار ارزشمند گنجینه‌ای بود، کار بنّایی و معماری راحت‌تر پیش می‌رفت، اما با وجود آنها، کار بسیار دشوارتر بود. ازاین‌رو، بازسازی و نوسازی موزه هنر‌های معاصر تهران و هر بنای صاحب و واجدِ ارزش‌های معماری، نسبت به سایر بنا‌ها تفاوت دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: