۳۸۳۱
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
تعداد بازدید : ۳۷۲
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و دوم مرداد ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش فراتیتر،حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست هیات دولت با بیان اینکه اگر آمار رشد اقتصادی دولت با نفت را در سال های اخیر مقایسه کنیم، به طور متوسط ۵ درصد رشد اقتصادی با نفت داشتیم، افزود: وقتی نفت تحریم می‌شود رشد اقتصادی منفی می‌شود و وقتی که اینها را کنار هم می‌گذاریم و می‌گوییم دولت رشد اقتصادی مثبت نداشته غلط است، چرا که ما رشد اقتصادی را همیشه با فروش نفت در نظر می‌گرفتیم. ما تا سال ۹۷ که این تحریم شدید نبوده با رشد متوسط هفت درصد کشور را اداره کردیم.

رییس جمهور با بیان اینکه امسال هم رشد اقتصادی بدون نفت ما مثبت بود، تاکید کرد: حواسمان باشد در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن می‌خواهد بگوید ما از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به پیروزی رسیدیم اما ما می‌خواهیم در عمل نشان دهیم و ثابت کنیم که چنین نیست.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، رضا اردکانیان وزیر نیرو و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با خبرنگاران را میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

آمریکا برای شورای امنیت شعور قائل نیست/قطعنامه تمدید تحریم رای نمی‌آورد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که واکنش جمهوری اسلامی به احتمال تمدید تحریم تسلیحاتی ایران چیست، گفت: آمریکایی‌ها سه ماه است روی یک قطعنامه‌ بسیار طولانی و تند، با مفاد در برخی موارد بسیار غیرقابل‌باور، مشغول رایزنی با همه دنیا بودند و از همه توان خود در دوران کرونا استفاده کردند و در بالاترین سطوح وزارت خارجه به خصوص شخص وزیر خارجه آمریکا، سفرهایی به کشورهای مختلف داشتند و به این نتیجه رسیدند که این قطعنامه کمتر از پنج رای می‌آورد.

وی افزود: یقین دارم که قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی رای نخواهد آورد و به احتمال قریب به یقین با قطعنامه جدیدی روبه‌رو نمی‌شویم.

ستاد ملی کرونا مخالف حضور رییس جمهور در مجلس بود

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره به علت عدم حضور روحانی در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: رییس جمهوری اعلام امادگی کرده بودند که برای دفاع از مهندس خیابانی در مجلس حضوریابند، اما حضور ایشان در مجامع تابع تصویب ستاد ملی کرونا است و دفتر رییس‌جمهور استعلام کرده بودند و ستاد هم به دفتر رییس جمهور و به معاونت پارلمانی اعلام کرده بودند.حضور رییس جمهور در مجلس به صلاح نیست و نباید در مجلس حضور پیدا کنند و ایشان را برای حضور در مجلس منع کردند و ما این موضوع را به رییس مجلس و هییت رییسه اعلام کرده بودیم و اقای جهانگیری از طرف ایشان حضور پیدا کردند.

قهر نکردم

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به طرح موضوع قهر وی در فضای مجازی و برخی رسانه ها، گفت: قهر کار بچه ها است؛ قهر نکردم. من مدتی بیمار بودم و برای رعایت مسائل بهداشتی در جلسات دولت حضور پیدا نکردم، اما کارها را پیگیری می‌کردم.

اختلافی میان وزارتخانه های نفت و اقتصاد نیست و نبوده است

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر علت اختلاف‌نظر میان وزارت نفت و وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی و تأثیر منفی آن بر شاخص‌ها اظهار کرد: تعجب می‌کنم که با یک ناپختگی که یک مسئول سازمان خصوصی‌سازی انجام داد، موجب نگرانی مردم شد. هیچ اختلافی میان وزارت نفت و وزارت اقتصاد و من و وزیر اقتصاد نیست و نبوده است.

وی افزود: ما همیشه موافق خصوصی‌سازی پالایشگاه‌های نفت بودیم و الان هم هستیم و این تصمیمی که دولت داشته را ما اجرا خواهیم کرد.

علت عدم دعوت از حناچی برای حضور در جلسه هیات دولت

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره علت عدم حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت اظهار کرد: اینکه زمانی فردی برای چند جلسه دعوت می‌شود، دلیلی نمیشود که برای همه‌ی جلسات از او دعوت شود.

با همکاری مردم، خاموشی برنامه‌ریزی شده ای در کشور نداشتیم

رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به وضعیت تامین برق در تابستان امسال با تاکید بر اینکه امسال شاهد گرم‌ترین و طولانی ترین تابستان بودیم، اظهار کرد: رکورد های سازمان هواشناسی نشان می دهد که امسال زودرس ترین تابستان را طی سال های گذشته داشتیم و از اواسط خردادماه با دمای بالای مستمر مواجه بودیم، در عین حال با همکاری وسیعی که از ناحیه مردم در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات صورت گرفت، به هیچ وجه خاموشی برنامه‌ریزی شده در هیچ نقطه‌ای از کشور نداشتیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: