۳۸۴۳
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
تعداد بازدید : ۳۸۶
سیاسی خارجی

تیتر یک خبر چرخشی

وزیر دفاع فرانسه برای نظارت بر کمک های کشورش به لبنان وارد بیروت شد.

به گزارش فراتیتر به نقل از اسپوتنیک،فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه امروز پنج شبنه در سفری که تا روز جمعه به طول خواهد انجامید وارد بیروت شد.

پیش بینی می شود که پارلی بر کمک های فرانسه که قرار است توسط کشتی حامل بالگرد« تونر» به بیروت برسد نظارت کند.

وزیر دفاع فرانسه طبق اعلام دفتر او از این کشتی که کمک های بهداشتی و غذایی و همچنین مواد ساختمانی برای کمک به بازسازی بیروت را حمل می کند استقبال خواهد کرد.

این ناو فرانسوی روز یکشنبه هفته گذشته از بندر شهر تولون در جنوب فرانسه به راه افتاد و در آن ۷۰۰ سرباز که در بین آنها ۳۵۰ نفر از نیروهای زمینی و همچنین یک هنگ غواصان متعلق به نیروی دریایی ملی حضور دارند.

ارتش فرانسه علاوه بر کمک های لازم به مردم لبنان ، ۷۵،۰۰۰ تجهیزات نظامی را نیز به ارتش لبنان تحویل می دهد.

طبق اعلام دفتر وزیر دفاع فرانسه مجموع کمک های که این کشور تا ۱۵ آگوست به لبنان خواهد داد ۱۸ تن کمک پزشکی و ۷۰۰ تن کمک غذایی خواهد بود.

پیش بینی می شود که وزیر دفاع فرانسه از مکان انفجار بیروت و همچنین چند منطقه ای که بیشترین خسارت را دیده اند دیدن کند و بعد از آن هم با میشل عون رئیس جمهور نشستی را داشته باشد.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه هم پیش از این از بیروت دیدن کرد. او نخستین مقام بلند پایه یک کشور بود که بعد از انفجار مهلک بندر بیروت راهی لبنان شد و قول کمک های پزشکی و غذایی را به لبنانی ها داد.

منبع: شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: