۳۸۷۰
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
تعداد بازدید : ۴۰۴
کمیته برگزاری بازی ها اعلام کرد در المپیک توکیو باید منتظر اتفاقات مهمی باشیم که هواداران زیادی روی آن دارند.

به گزارش فراتیتر، بازی های المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد. کمتیه برگزار کننده بازی ها به دنبال این است که این رویداد را در سال آینده برگزار کند و بر این اساس اعلام کرد در المپیک توکیو باید منتظر چه  اتفاقات مهمی باشند.

مهمترین اتفاقات به شرح زیر است:
  

بازی‌های المپیک توکیو پس از تعویق یک ساله قرار است در ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ (۱ تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. در طول ۱۷ روز، رقابت در ۳۳۹ رویداد از ۳۳ رشته ورزشی را شاهد خواهیم بود. رقابت بعضی از رشته‌ها نیز برای اولین بار در بازی‌های توکیو برگزار می‌شود.

بعد از نمایش دیدنی افتتاحیه بازی‌های المپیک لندن و ریو، نوبت به افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو خواهد رسید و چشمان زیادی منتظر این هستند، افتتاحیه را ببیند. پیش بینی می‌شود میلیون‌ها نفر درسراسر جهان این رویداد را تماشا کنند. بازی‌ها از ساعت ۸ به وقت محلی آغاز می‌شود.

مسابقات سافت بال، فوتبال بانوان دو روز  قبل از افتتاحیه بازی ها،  و رقابت روئینگ و تیرکمان هم در روز افتتاحیه برگزار می شوند. به دلیل گرمای هوا، فینال بسیاری از رشته ها در نوبت صبح برگزار می شود که شنا یکی از این رشته ها است.

* اولین قهرمانان المپیک توکیو

بیشترین مدال طلا که در روز اول بازی‌ها توزیع می‌شود متعلیق به ماده تفنگ بادی ۱۰ متر تیراندازی است. در تیرکمان، وزنه برداری، دوچرخه سواری جاده، جودو، شمشیربازی و تکواندو هم مدال طلا توزیع خواهد شد.

* چشم انداز حماسی


 دوچرخه سواری جاده مردان در روز نخست برگزار می شود و رکابزنان باید به کوه فیجی بروند. پیش بینی می شود تصاویر این رقابتها یکی از تصاویر برجسته در بازی ها باشد.

* خوش آمدگویی به دو رشته 

رشته‌های بیس بال و سافت بال بعد از المپیک ۲۰۰۸ پکن، از بازی‌ها حذف شده بودند که دوباره در المپیک توکیو به جمع رشته‌ها برگشتند. توکیو میزبان بازی‌ها، علاقه‌مند بود که این رشته‌ها هم در المپیک باشد.

* کاراته به خانه آمد
کاراته که متعلق به ژاپنی ها است قرار است برای اولین بار در المپیک حضور داشته باشد. انتظار زیادی  از کاراته کاهای ژاپنی در خاک خود وجود دارد.

* رشته هایی که برای اولین بار در المپیک سر فرود می آورند

کاراته تنها رشته ای نیست که برای اولین بار در المپیک توکیو حضور دارد  و برای نخستین مرتبه، مدال المپیک رشته های اسکیت، موج سواری  و ورزش های صعودی هم توزیع خواهد شد.
  
* اولین شنبه عالی

 

شنبه ۳۱ جولای (۹ مراد) یکی از مهترین روز‌ها در بازی‌های المپیک توکیو است چراکه ۱۸ مدال طلا در این روز توزیع خواهد شد.
همچنین در این روز، تماشگران به صورت ایستاده فینال ۱۰۰ متر زنان تماشا خواهند کرد.

* یکشنبه طلایی
یکشنبه اول آگوست (۱۰ مرداد) رویداد‌های دیدنی که خیلی‌ها منظر ان هستند، برگزار خواهد شد. در این روز فینال ۱۰۰ متر مردان، فینال ژیمانستیک مردان و زنان و فینال تنیس انفرادی مردان برگزار خواهد شد. همچنین آخرین روز رقابت در رشته‌های شمشیربازی و شنا است.

* دومین شنبه عالی
شنبه ۷ آگوست (۱۶ مرداد) روزی است که هواداران زیادی رویای آن را دارند. در این روز فینال بسکتبال، بوکس، فوتبال، سنگین وزن کشتی آزاد و والیبال ساحلی برگزار می‌شود.

* چه کسی تاج یوسین بولت را بر سر می گذارد؟

مرد بزرگ دوی سرعت رفته است و او پس از کسب سه مدال طلا المپیک در ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر بازنشسته شد. در عصر روز یکشنبه اول آگوست (۱۰ مرداد) قرار است برای اولین بار بعد از المپیک ۲۰۰۴ آتن، قهرمان جدید دوی ۱۰۰ متر معرفی شود.

* یکشنبه ۸ آگوست (۱۷ مرداد)، پایان بازی‌ها
مراسم اختتامیه از ساعت ۸ به وقت محلی برگزار می‌شود و در این مراسم پرچم بازی‌ها پایین آورده می‌شود و به پاریس ۲۰۲۴ سپرده خواهد شد.
طبق سنت، مسابقه دوی ماراتن از ساعت ۷ صبح به وقت محلی در شهر ساپورو برگزار می‌شود و سه نفر برتر در مراسم اختتامیه مدال‌های خود را دریافت می‌کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: