۳۸۷۴
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
تعداد بازدید : ۳۲۷
تقریبا نیمی از جامعه از سوبسید بنزین استفاده نمی‌کنند و حتی کسانی که تعداد بیشتری اتومبیل دارند یارانه بیشتری هم دریافت می‌کنند.

به گزارش فراتیتر، حمیدرضا صالحی درباره طرح جدید مجلس مبنی بر تخصیص بنزین به فرد به جای خودرو اظهار داشت: اصل این موضوع که یارانه بنزین و بقیه حامل‌های انرژی به مردم نمی‌رسد، حرف درستی است، متاسفانه تقریبا نیمی از جامعه از سوبسید بنزین استفاده نمی‌کنند و حتی کسانی که تعداد بیشتری اتومبیل دارند یارانه بیشتری هم دریافت می‌کنند.

 وی افزود: در کنار تعدیل بحث یارانه بنزین که از رهگذر افزایش سهمیه و اعطای یارانه خواهد بود، باید دید آیا به سمت واقعی‌سازی قیمت هم حرکت خواهیم کرد یا خیر؟

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در ادامه گفت: با واقعی‌سازی قیمت بنزین به سمت ثبات و واقعی‌سازی رشد اقتصادی می‌رویم و از طرفی دولت هم در این مسئله ذینفع خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر این سیاست بدرستی انجام شود، درآمد دولت هم از محل یارانه‌ها بالا می‌رود و به جای اینکه از محل مالیات به مردم فشار وارد شود، دولت می‌تواند از محل حامل‌های انرژی بخشی از درآمدهای خود را جبران کند.

صاحلی خاطرنشان کرد: سازوکار این طرح باید اندیشیده شود، اینکه در قالب کارت انرژی میزان مابه‌التفاوت واریز شود و یا اینکه بنزین به خانوار تعلق گیرد.

وی اصل طرح تخصیص بنزین به خانوار به جای خودرو را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با این اقدام اقتصاد خانوار تحت تاثیر قرار می‌گیرد اما باید جوانب کار دیده شود و موضوع واقعی‌سازی قیمت هم مدنظر قرار گیرد.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: