۳۸۸۷
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
تعداد بازدید : ۳۳۴
اجتماعی بهداشت

اخبار ویژه

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره تبلیغات پیش فروش واکسن کرونا در فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش فراتیتر، «سرهنگ رامین پاشایی» معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره پیش فروش واکسن کرونا در فضای مجازی گفت: براساس قانون هرگونه خرید و فروش و تبلیغ دارو در فضای مجازی ممنوع است.

وی ادامه داد: برخی افراد مجوزهایی برای خرید و فروش لوازم آرایشی یا تجهیزات پزشکی دریافت می‌کنند، اما بجای آن داروهایی را که حتما باید زیر نظر پزشک تجویز شود را در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند که این اقدام جرم است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره تبلیغ واکسن کرونا تصریح کرد: واکسن کرونا از آن دسته از اقلام پزشکی است که باید از طریق پزشک تجویز شود، بنابراین هر گونه تبلیغ و فروش و اطلاع‌رسانی در این خصوص باید زیر نظر معاونت غذا و دارو در سازمان غذا و دارو باشد و هرکسی در فضای مجازی اقدام به تبلیغ یا خرید و فروش این اقلام کند و در رویت ما قرار بگیرد، قطعا با آن برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد: یک کارگروه ویژه در پلیس فتا برای برخورد با موضوعات مرتبط با کرونا تشکیل شده است و هر گونه اخبار مرتبط با کرونا در فضای مجازی را رصد کرده و با متخلفان برخورد می‌کنیم. پیش از این با مواردی که در فضای مجازی در این خصوص مرتکب تخلف شده‌اند نیز برخورد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: به مردم نیز توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان به این تبلیغات توجه نکنند، چراکه بستر این تبلیغات کلاهبرداری است و مردم هر گونه پیگیری در این خصوص را از سیستم بهداشت و درمان و مبادی رسمی داشته باشند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: