۳۹۱۳
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
تعداد بازدید : ۳۶۶
ورزشی سایر رشته ها

تیتر یک خبر چرخشی

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی ضمن توضیح کامل در مورد برگزاری لیگ پیاده روی در ایران، گفت: این طرح با اتمام شیوع ویروس کرونا در دو سطح سوپرلیگ و لیگ دسته اول در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش فراتیتر، محسن باقریان در مورد برگزاری لیگ پیاده روی در ایران برای اولین بار، اظهار کرد: پیاده روی یکی از رشته های ورزشی است که بیشترین علاقمندی و امکان توسعه در بین مردم را دارد و در عین حال رشته ای ارزان و در دسترس است.

معایب طرح صبح و نشاط چه بود؟

وی ادامه داد: پیش از این برنامه ای تحت عنوان صبح و نشاط به میزبانی یک استان و به فراخور درخواست ارائه شده و با صدور مجوز برگزار می شد که مورد آسیب شناسی قرار گرفت و مشخص شد که حضور مردم در این طرح انگیزه بیرونی دارد که عموما مربوط به دریافت جوایز بوده و حتی این هدایا با ورزش سنخیتی ندارند و به طور مثال مشخص نبود که چرا باید به شرکت کنندگان خودرو اهدا می شد؟

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی با بیان اینکه مسئله قابل تامل دیگر در این طرح عدم نظارت کافی روی شرکت کنندگان بود و در بسیاری از موارد حتی پیاده روی صورت نمی گرفت، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در خصوص تعرفه هدایا و توزیع آن بین شرکت کنندگان مسائلی وجود داشت و سهل انگاری هایی رخ می داد.

علاقمندی به پیاده روی؛ ۴۵ درصد بیشتر از سایر رشته های ورزشی

باقریان با تاکید بر اینکه موضوع اصلی این است که چگونه می توان پیاده روی را در بین آحاد جامعه نهادینه کرد، گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته، اقبال عمومی مردم به این رشته ورزشی ۴۵ درصد نسبت به سایر رشته ها بیشتر است.

وی افزود: باید بتوانیم انگیزه های درونی افراد را در رشته پیاده روی بیشتر کنیم. شهرها و استان های بیشتری به صورت هفتگی درگیر پیاده روی شوند و در این بین همه آحاد جامعه و نه تنها یک گروه خاص مدنظر قرار گیرد.

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه در نهایت تصمیم گرفتیم پس از آسیب شناسی صورت گرفته لیگ پیاده روی را برگزار کنیم، اظهار کرد: در طرح قبلی آمار دقیقی از شرکت کنندگان وجود نداشت و عموما بر اساس گمانه زنی اعداد اعلام می شد و حتی قصد بر این بود که آمار مشارکت بالا نشان داده شود آن هم در حالی که مطابقت واقعی وجود نداشت و نمی توانستیم چیزی را ثابت کنیم.

باقریان با اعلام اینکه قرار است درصورت برگزاری لیگ پیاده روی نظارت لازم از طریق دوربین ها صورت پذیرد، گفت: یک شرکت دانش بنیان دوربین هایی را به همین منظور طراحی کرده است تا یکی از معضلات اعداد و ارقام مشارکت کنندگان در طرح های پیاده روی حل شود.

برگزاری مسابقات در دو سطح سوپرلیگ و لیگ دسته اول

وی با اعلام اینکه قرار است ۳۰ تیم از ۳۰ استان به همراه ۲ تیم از استان تهران در لیگ پیاده روی ایران شرکت کنند، عنوان کرد: در مرحله انتخابی ۳۲ تیم شرکت می کنند و پس از مشخص شدن نتایج، ۱۶ تیم بالای جدول به سوپرلیگ پیاده روی و ۱۶ تیم پایین جدول به لیگ دسته یک پیاده روی راه می یابند.

دبیر فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه پس از آن و بر اساس قرعه کشی رقابت ها با حضور ۱۶ تیم چه در سوپرلیگ و چه در لیگ دسته یک در ۱۵ هفته به صورت دوره ای برگزار می شود، گفت: از این طریق هر هفته شاهد پیاده روی در سراسر استان های کشور خواهیم بود و صرفا یک استان همانند گذشته درگیر پیاده روی نیست.

به گفته باقریان یکی از شاخص های اصلی امتیاز بندی استان ها در لیگ پیاده روی نسبت تعداد شرکت کنندگان به جمعیت آن شهر است و پس از پایان هر رقابتی طبق فرمول های مشخص شده استان برتر مشخص می شود.

لیگ پیاده روی از چه زمانی شروع می شود؟

وی با اشاره به اینکه نرم افزار لیگ پیاده روی نیز طراحی می شود، اظهار کرد: با وجود دوربین های طراحی شده مشکلی در شمارش شرکت کنندگان نخواهیم داشت و با طراحی نرم افزار لیگ، آموزش داوران و در نهایت اتمام شیوع ویروس کرونا شاهد برگزاری لیگ پیاده روی در ایران خواهیم بود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: