۳۹۳۲
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
تعداد بازدید : ۴۱۷
سیاسی داخلی

اخبار ویژه

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه گفت: روز سخت کاری ما در وزارت امور خارجه، روز اعلام شهادت سردار سلیمانی بود.

به گزارش فراتیتر، سیدعباس موسوی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه بعد از مراسم تودیع خود در مقام سخنگویی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی در زمینه سخت‌ترین روز کاری خود، اظهار داشت: روزهای سخت ما زیاد داشتیم. در سال ۹۸ روزهای پرحادثه زیادی داشتیم. روز سخت کاری ما، روز اعلام شهادت سردار سلیمانی بود.

وی ادامه داد: من هم خیلی شوکه شدم و هم چند لحظه فکرم کار نکرد. تا اینکه به دفتر آقای ظریف رفیتم و باید مقدمات کارهایی را انجام می‌دادیم که آنها انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تقریباً بقیه ایام کاری نیز به لطف خدا خوب بود، یعنی سختی داشت و گهگاهی هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان ما زیاد بود. بالاخره ما کشوری هستیم که حرف برای گفتن داریم و برای دنیا پیام داریم. خیلی نمی‌توانیم خودمان را در گوشه‌ای نگه داریم و راجع به تحولات منطقه‌ای و جهانی اعلام موضع نکنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: امیدوارم مدتی که آقای خطیب‌زاده تشریف دارند، اوضاع آرام‌تر باشد.

موسوی در پاسخ به سوالی در زمینه سختی‌های شغل سخنگویی نیز افزود: یکی از سختی‌ها، خود خبرنگاران هستند. گاهی در دنیا اتفاق می‌افتد و خبرنگاران می‌خواهند موضع ما را داشته باشند و حق هم دارند، این در حالی است که اتفاق به تازگی رخ داده و نیاز است تا این موضوع بررسی شود، جوانب آن سنجیده شده و با بخش‌های مختلف در کشور مشورت شود.

وی عنوان کرد: سخنگوی وزارت امور خارجه سخنگوی نظام جمهوری اسلامی ایران است و سخنگوی دستگاه خاص نیست و از همین رو باید با بخش‌های مختلف در نظام هماهنگ کند تا موضع بگیرد. گاهی اوقات دوستان خبرنگار آنقدر برای اتخاذ موضع عجله دارند که می‌گفتیم بگذارید خبر منعقد شده و ابعاد آن مشخص شود تا ما با تومأنینه موضع بگیریم.

گفتنی است، صبح امروز مراسم تودیع معارفه سیدعباس موسوی و سعید خطیب‌زاده به‌عنوان سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برگزار شد. موسوی قرار است تا عهده‌دار سفارت ایران در جمهوری آذربایجان شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: