۳۹۴۴
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۳۵۷
اقتصادی ایران

تیتر یک خبر چرخشی

قیمت نفت روز دوشنبه در بازار نیویورک در آستانه دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس به منظور ارزیابی این پیمان، به بالای ۴۲ دلار در هر بشکه صعود کرد.

به گزارش فراتیتر، نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس قرار است روز چهارشنبه برگزار شود. اوپک پلاس تسهیل کاهش تولید خود از رکورد تاریخی ۹.۷ میلیون بشکه به ۷.۷ میلیون بشکه در روز را از ابتدای اوت آغاز کرده است.

نفت پس از بهبود سریعی که از ریزش قیمت کم سابقه در آوریل داشت و رسیدن به محدوده ۴۰ دلار، روند رشد بسیار کندی پیدا کرده است. بازارها همچنان با موانعی شامل رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا و تشدید تنشهای آمریکا و چین روبرو هستند که احیای تقاضا برای نفت را به خطر می اندازند.

به گفته واندانا هری، موسس واندا اینسایت، دیدار کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس برای نحوه رسیدگی این گروه به موضوع مازاد تولید نیجریه و عراق به دقت از سوی بازار دنبال می شود با این حال انتظار نمی رود روی فضای بازار تاثیر قابل توجهی داشته باشد. در حال حاضر به جز ضعیف شدن ارزش دلار و تقاضا برای خرید ارزان، عامل تاثیرگذار دیگری برای رشد قیمت نفت دیده نمی شود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در سپتامبر با ۰.۸ درصد رشد، به ۴۲ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز جمعه ۱.۶ درصد سقوط کرده بود.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اکتبر با ۰.۷ درصد افزایش، به ۴۵ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص جهانی روز جمعه ۰.۴ درصد کاهش داشت.

بهای نفت در بورس انرژی بین المللی شانگهای پس از رشد ۰.۲ درصدی در هفته گذشته، ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۷۹.۷ یوان در هر بشکه رسید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار شرکت بیکرهیوز نشان داد شمار دکلهای حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته چهار حلقه کاهش پیدا کرده و به ۱۷۲ حلقه رسید که پایینترین میزان از ژوییه سال ۲۰۰۵ و پیش از آغاز دوران شکوفایی نفت شیل بود.

چین در آستانه بازبینی توافق تجاری میان واشنگتن و پکن، قصد دارد حجم بالایی از نفت آمریکا را در اوت و سپتامبر وارد کند. شرکتهای نفتی دولتی چین نفتکشهایی را برای واردات حداقل ۲۰ میلیون بشکه نفت آمریکا برای اوت و سپتامبر کرایه کرده اند.

واردات بالای چین و کاهش محدودیتهای قرنطینه ویروس کرونا به بهبود قیمتهای نفت کمک کرد. گروه بانکی ANZ برآورد کرده که تقاضا برای نفت طی چهار ماه گذشته به ۸۸ میلیون بشکه در روز بهبود یافته اما همچنان ۱۳ میلیون بشکه در روز پایینتر از مدت مشابه سال گذشته است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: