۳۹۴۸
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
تعداد بازدید : ۴۲۶
سیاسی داخلی

تیتر یک خبر چرخشی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران را شکست بزرگی برای آمریکا دانست و گفت که جمهوری اسلامی ایران با استراتژی هوشمندانه مقابل تهدیدات آمریکا عمل کرد.

به گزارش فراتیتر، شهریار حیدری با اشاره به رای نیاوردن قطعنامه پیشنهادی آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اظهار کرد: چند وقت پیش که موضوع رابطه ۲۵ ساله ایران و چین مطرح شد تحلیل هایی را بیان می کردند که حکایت از پیامدهای مثبت ارتباط استراتژیک بین دو کشور داشت تا اینکه قطعنامه پیشنهادی آمریکا مورد مخالفت قرار گرفت و دو متحد ایران به آن رای مخالف دادند. این نشان از عمق رابطه استراتژیک ایران، روسیه و چین دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این نشان می دهد که ایران به درستی با متحدان خود ارتباط برقرار کرده آن هم در شرایطی که آمریکا همواره با استفاده از ظرفیت های خود در حوزه های سیاسی، اجتماعی و امنیتی به دنبال انجام اقداماتی علیه جمهوری اسلامی ایران است. آمریکا تلاش می کند با استفاده از ظرفیت سازمان ها و نهادهای بین المللی همچون شورای امنیت و حقوق بشر اقدامات غیر قانونی انجام دهد که این بار با اقدامات پیشگیرانه جمهوری اسلامی ایران و رابطه استراتژیک با کشورهای چین و روسیه تلاش آمریکا در عرصه بین المللی علیه ایران ناکام ماند و شکست بزرگی برای آمریکا محسوب شد.

حیدری خاطرنشان کرد: این شکست به آمریکا یادآور شد که نمی تواند کشورهای بزرگی همچون چین و روسیه را علیه ایران با خود همراه کند که می توان آن را نشان دهنده عمق روابط ایران دانست. البته دشمنی آمریکا ادامه دار خواهد بود و این اولین و آخرین اقدام آمریکا هم نیست. مقامات آمریکایی به دنبال استفاده از ظرفیت های جدید برای مقابله با ایران هستند ولی خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با استراتژی هوشمندانه مقابل تهدیدات آمریکا ایستاده که باید همین روند ادامه پیدا کند. تلاش کنیم از ظرفیت های منطقه ای و جهانی به خصوص ارتباط با کشورهای قدرتمند مثل چین و روسیه برای خنثی کردن توطئه های آمریکا استفاده کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: