۳۹۶۶
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
تعداد بازدید : ۲۵۴
اجتماعی آموزش

اخبار ویژه

معاون اجتماعی پلیس فتا نیروی انتظامی هشدار داد: افراد سودجو با راه‌اندازی سایت‌های جعلی و تبلیغات مختلف در فضای مجازی مبنی بر فروش و واگذاری سوالات کنکور مترصد کلاهبرداری از متقاضیان هستند.

به گزارش فراتیتر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ رامین پاشایی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری کنکور سال 1399 افراد کلاهبردار با طراحی پلت فرم های مجرمانه در فضای مجازی مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور به داوطلبان متقاضی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تقویم اجرای طرح های عملیاتی پلیس فتا در فضای مجازی ، متناسب با مناسبت ها و ایام خاص کارگروه های ویژه ای در پلیس فتا ناجا و رده های استانی وشهرستانی ضمن رصد و پایش وقایع در حال انتشار در فضای مجازی ، در صورت مشاهده موارد مجرمانه با آنها برخورد می کنند.

این مقام انتظامی خبرداد: تاکنون تعدادی افراد مجرم در استان های مختلف کشور از جمله فارس، کردستان ، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان که با راه اندازی سایت ها و کانال هال مختلف در بستر شبکه های اجتماعی و تبلیغات فریبنده در این خصوص درصدد کلاهبرداری برای فروش سوالات کنکور بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اضافه کرد: با تجزیه و تحلیل فعالیت مجرمانه متهمان، مشخص شد تمامی اقدامات این افراد صرفا کلاهبرداری محض بوده و هیچ گونه مدارکی دال بر دسترسی آنان به سوالات کنکور سال 1399 محرز نشده است.

سرهنگ پاشایی در ادامه به شیوه کلاهبرداری این مجرمان اشاره و بیان کرد: افراد سودجو در ازای واگذاری سوالات کنکور به متقاضیان مبالغ مختلفی را از آنان دریافت می کنند و دیگر پاسخگوی تماس های افراد نخواهند بود و یا با واگذاری نمونه سوالات کنکور سال های گذشته از متقاضیان کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی گفت: مجرمان با ترفند اجاره کارت های بانکی سایر افراد و با استفاده از سیم کارت هایی که به هیچ عنوان به نام آنها نیست، فرآیند کلاهبرداری خود را انجام می دهند ؛ این در حالی است که در هنگام کشف جرم اشخاصی که به هر دلیلی کارت بانکی و یا سیم کارت خود را در اختیار این مجرمان قرار داده اند نیز مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند و باید پاسخگو این فعل مجرمانه عمدی یا سهوی خود باشند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با تاکید بر اینکه متقاضیان به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده و دروغین فروش سوالات کنکور توجه نکنند؛ از خانواده داوطلبان خواست نظارت بیشتری بر عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند تا آنها طعمه افراد کلاهبردار نشوند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: