۳۹۸۳
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید : ۳۲۱
رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه نسخه شفابخش فوتبال ایران شفافیت است، گفت: برای رسیدن به ورزش پاک در فوتبال، یک راه وجود دارد و آن شفافیت است.

به گزارش فراتیتر، «سیدرضا صالحی امیری» این اظهارات را روز سه‌شنبه و در حاشیه افتتاح سالن کشتی توفیق جهانبخت و در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره پرونده «مارک ویلموتس» سرمربی سابق تیم ملی بیان کرد.

وی افزود: در جریان پرونده فوتبال نیستم و اظهارنظر کارشناسی و تخصصی هم نمی‌توانم انجام دهم اما سخن کلی این است که برای رسیدن به ورزش پاک در فوتبال، یک راه وجود دارد و آن شفافیت است. شفافیت نسخه شفابخش فوتبال ایران است.

رییس کمیته ملی المپیک این را هم گفت: تمامی قراردادها، تبادلات مالی و همه منابعی که در داخل و خارج در فوتبال وارد می‌شود، باید در اختیار افکار عمومی و مردم قرار گیرد. اگر این شفافیت را در ورزش و فوتبال اجرا کنیم، بخش زیادی از چالش‌ها حل می‌شود اما در خصوص پرونده ویلموتس نمی‌توانم اظهارنظر تخصصی داشته باشم.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش درباره کشتی ایران نیز تصریح کرد: همه نامداران و بزرگان کشتی امروز لبخند بر لب دارند و از همه بزرگان و پیشکسوتانی که در جمع ما حضور دارند و برخی نیز که حضور ندارند، یاد کردند.
وی افزود: کشتی در ایران ویژگی‌های ممتازی دارد و هر وقتی که رییس فدراسیون کشتی ارتباطی برقرار می‌کند، من و وزیر ورزش تاکید می‌کنیم که در کنار کشتی هستیم.

رییس کمیته ملی المپیک، کشتی را تبار و ورزش ایران توصیف کرد و گفت:  امروز این سالن را افتتاح نمی‌کنیم بلکه بخشی از هویت ورزش را افتتاح می‌کنیم. امجدیه بخشی از تاریخ ورزش ایران است و در تاریخ شفاهی نیز به آن توجه شده است. 
صالحی امیری ادامه داد: ویژگی کشتی مردمی بودن آن و کشتی مردمی‌ترین رشته ورزشی ایران است که قهرمانان آن از بطن مردم رویش می‌کنند. کشتی آغازگر افتخار ما در عرصه جهانی و آغازگر روح پهلوانی است.
وی اضافه کرد: تجلیل از قهرمانان کشتی تجلیل از مرام پهلوانی و اخلاق است. باید از کسانی که از گذشته تاکنون در این عرصه بودند، تقدیر کنیم. درباره انتخاب دبیر به عنوان رییس فدراسیون کشتی هم ما و هم وزارت ورزش خرسند هستیم و  او ثابت کرد که کشتی را می‌تواند به قله افتخار برساند. باور دارم در المپیک توکیو  کشتی پرچم افتخار ما را بالا خواهد برد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: