۳۹۹۱
سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
تعداد بازدید : ۳۰۱
سیاسی خارجی

اخبار ویژه

نخست‌وزیر عراق در آستانه سفر به آمریکا گفت که میان تهران و واشنگتن نقش پستچی را ایفا نمی‌کند.

به گزارش فراتیتر و به نقل از بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی در آستانه سفر به واشنگتن گفت که عراق اکنون نیازمند همکاری و کمک است اما به حمایت مستقیم نظامی و میدانی نیاز ندارد.

وی که با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت‌وگو می کرد در پاسخ به این سوال که آیا شما حامل پیام تهران به واشنگتن هستید گفت: ما در عراق نقش پستچی را بازی نمی‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این اظهارات نخست‌وزیر عراق در حالی است که پیش از این مشاور نخست‌وزیر عراق با مهم توصیف کردن سفر قریب الوقوع الکاظمی به واشنگتن گفت که وی مجددا درخواست معافیت از تحریم های ایران را مطرح خواهد کرد.

بر اساس گزارش بغداد الیوم، هشام داود، مشاور نخست وزیر عراق در گفت‌وگویی تلویزیونی تاکید کرده بود که مصطفی الکاظمی در سفر قریب الوقوعش به واشنگتن بار دیگر درخواست معافیت از تحریم های ایران را مطرح خواهد کرد.

وی گفت که در نتیجه سیاست های اشتباه عراق در ۱۷سال گذشته این کشور همچنان نیازمند کشورهای منطقه برای وارد کردن برق و گاز است و تجدید معافیت عراق از تحریم های آمریکا علیه ایران با نیازهای ملت عراق تطابق دارد.

روزنامه العربی الجدید نیز اخیرا در تحلیلی به جنبه‌ها و اهداف سفر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق به آمریکا پرداخت.

در بخشی از این تحلیل آمده است که مصطفی الکاظمی در سفرش به آمریکا تلاش خواهد کرد که به مقامات واشنگتن فشار بیاورد تا در رابطه با ایران راه حل‌های متعادل را بپذیرند و تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهند.

در این تحلیل آمده است : به سود عراق نیست که به یک طرف متمایل شود و با طرف دیگر دشمنی کند زیرا شرایط عراق نا به سامان است و توان تحمل فشار از هیچ طرفی را ندارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: