۴۰۱۶
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۳۸۷
اجتماعی بهداشت

تیتر یک خبر چرخشی

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: حداقل سه ماه پس از اعلام رسمی سرکوب ویروس کرونا در کشور، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان باید تداوم یابد.

به گزا رش فراتیتر، ابوالفضل آفریده افزود: اکنون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از کرونا مهمترین اصل مقابله با این بیماری است.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر موثرترین روش برون رفت از این بحران، سازگاری جامعه با سبک جدید زندگی (پذیرش کرونا) و رعایت اصول بهداشتی و مراقبت از سلامتی است که باید با عزم همگانی همراه باشد.

آفریده همچنین در خصوص هزینه درمان مبتلایان به کرونا اظهار داشت: هزینه معالجه برای بیمه‌شدگان (اجباری) مبتلا به کرونا در مراکز ملکی سرپایی و بستری سازمان تامین اجتماعی ۱۰۰ درصد رایگان است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: این هزینه برای غیربیمه‌شدگان و بیمه‌شدگان اختیاری (همچون مشاغل آزاد) برابر با ۱۰ درصد از هزینه کل است که گاها به جهت خرید برخی اقلام بهداشتی بیش از ۱۰ درصد هم برآورد شده است.

وی تاکید کرد: برخی اقلام بهداشتی - درمانی همچون داروهای تقویتی و ... نیز در قالب قرارداد بیمه سازمان تامین اجتماعی منظور نشده است؛ هزینه این اقلام برای بیماران (غیرکرونایی) در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تامین اجتماعی برعهده شخص بیمار است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی پیش از این نیز در گفت وگو با ایرنا گفته بود: هزینه معالجه و درمان بیماران مبتلا به کرونا که براساس وضعیت جسمانی بیمار تغییر می‌کند، از ۵۰ هزار تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان متغیر است.

گاه بیمار با استفاده از دارودرمانی و هزینه‌کرد ۶۰ – ۵۰ هزار تومان بهبود می‌یابد و گاه نیازمند بستری در آی سی یو و مراقبت‌های ویژه با هزینه‌کرد ۵ - ۴ میلیون تومان است. برخی از بیماران (در وضعیت شدید بیماری) نیز به جهت استفاده از داروهای گران قیمت تا ۱۰۰ میلیون تومان هم هزینه کرده‌اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: