۴۰۲۹
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
تعداد بازدید : ۳۱۰
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره وجود ۹۱ میلیون کد ملی دارای ملک در کشور توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش فراتیتر، «سیف‌الله ابوترابی» سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور درباره اظهارات اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه ۹۱ میلیون کد ملی دارای ملک در کشور وجود دارد، گفت: احتمال دارد این کد‌های ملی متعلق به افرادی باشد که فوت کرده و ملک به نام‌‌ها بوده باشد و انحصار وراثت صورت نگرفته باشد.

وی با بیان اینکه قریب به ۸۴ میلیون نفر جمعیت داریم، ادامه داد: از سال تاکنون ۱۱۵ میلیون نفر به دنیا آمده‌اند که تعدادی از این افراد فوت شده‌اند. احتمال دارد این افراد نیز فوت کرده باشند و ملکی به نام آ‌نها باشد. این ۱۱۵ میلیون نفر تعداد افرادی است که از ابتدای تشکیل سازمان ثبت احوال یعنی از سال ۱۲۹۷ صاحب سند سجلی شده‌اند!

سخنگوی سازمان ثبت احوال در پاسخ به این سوال که آیا برای همه این افراد کد ملی صادر شده است، خاطرنشان کرد: همه افراد دارای سند سجلی دارای شماره ملی هستند، البته منظور از شماره ملی، کارت ملی نیست. در خصوص این موارد نیز ممکن است فردی دارای ملک بوده باشد و پس از فوت ملک وی همچنان به نام وی باقی مانده باشد. وقتی فردی فوت می‌کند، شناسنامه وی باطل می‌شود اما ممکن است ملک وی تعیین‌تکلیف نشده باشد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در مجموع بهتر است این موارد را از فردی که چنین موضوعی را مطرح کرده است جویا شوید. ما بانک اطلاعات کلیه افراد اعم از زنده و فوت شده را داریم و همانطور که گفتم، نمی‌توان ملکی را به نام فرد متوفی زد، اما ممکن است فرد متوفی ملکی داشته باشد که انحصار وراثت نشده باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال سوء استفاده از چنین شماره‌‌های ملی در انتخابات وجود داشته و دارد، گفت: در انتخابات افراد بالای ۱۵ سال به پای صندوق رای رفته و توسط مسئولان صندوق احراز هویت می‌شوند.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: