۴۰۵۱
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
تعداد بازدید : ۳۶۰
ورزشی فوتبال

تیتر یک خبر چرخشی

پرسپولیس برای بازی با سایپا دغدغه‌ای ندارد و با خیال راحت به مصاف حریف فانوس به دستش خواهد رفت اما با توجه به نزدیکی زمان این مسابقه تا دیدار با استقلال در نیمه نهایی جام حذفی تصمیم یحیی برای چیدمان ترکیب اصلی‌اش می‌تواند بسیار با اهمیت‌تر از سه دیدار قبلی این تیم باشد.
به گزارش فراتیتر، یحیی در سه بازی فرمالیته قبلی از ترکیب اصلی و نفرات فیکس خود استفاده کرد که البته نتیجه لازم را هم نگرفت، اما سؤال اینجاست که با توجه به در پیش بودن دربی و احتمال مصدومیت نفرات شاخص تیمش آیا باز هم به اصلی‌ها میدان می‌دهد؟ یحیی می‌تواند تلفیقی از نفرات اصلی و ذخیره خود را به میدان بفرستد، اما از سوی دیگر این اقدام احتمالی او منجر به اعتراض و شکوه دیگر تیم‌های فانوس به دستی خواهد شد که مثل سایپا دارند از سقوط فرار می‌کنند.


ترکیب دربی تست می‌شود؟

پرسپولیس این هفته وحید امیری که بازی سیرجان را به علت محرومیت از دست داد در اختیار خواهد داشت ضمن اینکه به نظر می‌رسد بشار رسن هم مشکلی برای حضور در میدان نداشته باشد. با این وجود سرخ‌ها غیر از انصاری و ربیع‌خواه بقیه نفراتشان را در اختیار خواهند داشت و دست یحیی برای چیدمان ترکیب دلخواهش باز است. با این وجود پرسش مهم اینجاست که آیا کادر فنی پرسپولیس با همان ترکیبی که قرار است مقابل استقلال در جام حذفی به میدان برود مقابل سایپا بازی خواهد کرد؟ اگر یحیی این تصمیم را بگیرد تیمش را برای آن مسابقه هماهنگ‌تر خواهد کرد، اما از سوی مقابل دستش را مقابل مجیدی و استقلال رو می‌کند. البته طی چهار فصل گذشته برانکو همواره دستش را برای حریفان رو کرده بود چرا که نه اهل تغییرات زیاد بود نه در مدتی طولانی بازیکن به اندازه کافی داشت. شاید هم یحیی با اتکا به اینکه روی قدرت تیمش حساب می‌کند با همان ترکیب مد نظر خود برای دربی پا به مصاف با سایپای فانوس به دست خواهد گذاشت. البته محرومیت شجاع و کمال در بازی با سایپاً عملا کاری خواهد کرد تا ترکیب احتمالی مد نظر برای دربی در این مسابقه شکل نگیرد و در هر شرایطی ارنج یازده نفره یحیی برای بازی با رقیب دیرینه نسبت به دیدار با سایپا تغییراتی خواهد داشت.


مواظب باشید مصدوم ندهید

پرسپولیس پنجشنبه همین هفته باید در آخرین بازی فصل لیگ برتر مقابل سایپا قرار بگیرد. سرخ‌ها برای این بازی هم دغدغه امتیازی نخواهند داشت، اما طبیعتاً بازی قبل از دربی همیشه تحت شرایط خاصی برگزار می‌شود. به احتمال فراوان بازی با استقلال در نیمه نهایی روز ۵ شهریور برگزار خواهد شد و با توجه به فاصله شش روزه دیدار مقابل سایپا تا دربی حتماً بازیکنان پرسپولیس مراقب خواهند بود تا این بازی را از دست ندهند. معمولاً بازیکنان پرسپولیس و استقلال همه کار می‌کنند تا در دیدار مقابل حریف سنتی حاضر باشند و طبیعتاً همه بازیکنان پرسپولیس هم دوست دارند در آستانه این مسابقه مهم در دسترس کادر فنی باشند و شانس حضور در میدان را تجربه کنند. در حال حاضر پرسپولیس غیر از انصاری و ربیع‌خواه که مدت‌هاست مصدوم شده‌اند بازیکن مصدومی ندارد و حتی بشار رسن هم که در سیرجان حضور نداشت ظاهراً مشکلی برای حضور در دربی ندارد، اما نکته مهم اینجاست که این بازیکنان باید مراقب باشند تا در دیدار مقابل سایپا مصدوم نشوند. مسابقه‌ای که اگر برای پرسپولیس مهم نباشد برای حریف اهمیت زیادی دارد و حتماً نارنجی‌ها با تمام توان به این مسابقه پا خواهند گذاشت.


طلسم رکورد شکستن؛ سه بازی بدون پیروزی

پرسپولیس چهار هفته مانده به پایان فصل قهرمانی‌اش را قطعی کرد و فرصت این را داشت تا بعد از ثبت رکورد فوق‌العاده پوکر قهرمانی در لیگ برتر رکورد‌های مهم دیگری را جابجا کند، اما نتایج این تیم بعد از ثبت قهرمانی جالب نبوده است. مهم‌ترین اتفاقی که در بازی‌های اخیر سرخ‌ها رخ داده این بوده که تیم یحیی نتوانسته روند پیروزی‌های متوالی‌اش را تکرار کند و در سه مسابقه بعد از ثبت قهرمانی دور از پیروزی بوده است. پرسپولیس که با ۵ برد متوالی موفق شد بعد از شروع دوباره لیگ قهرمانی‌اش را قطعی کند حالا سه هفته متوالی دور از برد بوده است و در این سه هفته دو مساوی مقابل نساجی و گل گهر و یک شکست مقابل ذوب‌آهن متحمل شده است. پرسپولیس حالا ۶۴ امتیازی است و با وجود از دست دادن هفت امتیاز در این سه مسابقه همچنان می‌تواند رکورد امتیازی خودش که مربوط به دوره شانزدهم لیگ برتر بود را بشکند. پرسپولیس فرصت این را خواهد داشت تا با برد مقابل سایپا هم فصل را با پیروزی تمام کند هم اینکه امتیازهایش را به ۶۷ برساند و رکورد خودش را بشکند.


بازگشت امیری به خط حمله

وحید امیری بدشانس بود که در دو سه بازی به خاطر اینکه تیمش احتیاج به بازیکن چپ و آماده داشت مجبور شد در پست ناآنشای دفاع چپ بازی کند که برای او کار سختی هم بود و منجر به محرومیتش از بازی با گل گهر سیرجان شد. امیری که بعد از یک مصدومیت تازه به ترکیب تیمش برگشته بود دوست داشته در جای خودش توانایی‌هایش را نشان دهد که اسیر این بدبیاری شد و دو سه بازی با حضور در پست غیر تخصصی فرصت نشان دادن توانایی‌هایش را از دست داد. امیری در حالی به عنوان هافبک کناری در پرسپولیس درخشیده که در بازگشت به ترکیب احتمالاً باز هم هافبک چپ نخواهد بود و باید کنار علیپور در خط حمله بازی کند که البته با حضور در این پست آشناتر است و بعضاً هم درخشیده. امیری به احتمال زیاد در دیدار پنجشنبه شب مقابل سایپا مهاجم دوم تیمش خواهد بود؛ اتفاقی که به احتمال فراوان در در جام حذفی هم تکرار می‌شود و شماره ۱۹ ملی‌پوش می‌تواند توانایی‌هایش را دوباره نشان دهد.


آخرین فرصت علیپور برای تاریخ‌سازی

علی علیپور در دیدار مقابل گل گهر با کمی خوش شانسی موفق به ثبت دوازدهمین گلش در این فصل لیگ برتر شد و حالا دو گل با صدر جدول گلزنان و دیاباته فاصله دارد، اما میزان دقیق حضور مهاجم آفریقایی استقلال نسبت به علیپور کمتر بوده و مهاجم پرسپولیس تحت فشار روانی این مسأله و اینکه چقدر دوست دارد این فصل (احتمالاً آخرین فصل حضورش در پرسپولیس) را با آقای گلی دوباره در لیگ و رسیدن به رتبه‌ای بالاتر در بین گلزنان برتر تاریخ باشگاه پرسپولیس تمام کند بازی با سایپا را شروع خواهد کرد. علیپور تا کنون ۷۰ گل برای پرسپولیس به ثمر رسانده و با یک گل کمتر از حسین کلانی مهاجم ۷۱ گله تاریخ باشگاه پرسپولیس قرار دارد. کلانی فعلاً چهارمین و علیپور پنجمین گلزن برتر تاریخ باشگاه پرسپولیس به حساب می‌آیند، اما چنانچه علیپور مقابل سایپا دو گل به ثمر برساند هم از رکورد کلانی عبور می‌کند و تبدیل به چهارمین گلزن برتر باشگاهش می‌شود هم شانس این را خواهد داشت تا در خوشبینانه‌ترین حالت به مقام آقای گلی مشترک با دیاباته دست پیدا کند. علیپور اگر در نیمه نهایی و فینال احتمالی جام حذفی نیز همراه پرسپولیس باشد و موفق به گلزنی شود شانس رسیدن و حتی رد کردن رکوررد صفر ایرانپاک سومین گلزن برتر تاریخ باشگاهش را خواهد داشت. مرحوم ایرانپاک ۷۴ گل برای پرسپولیس زده و علیپور با ۵ گل دیگر در بازی‌های پیش رو می‌تواند از او عبور کند که کار بسیار دشواری به نظر می‌رسد.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: